AI může přinést revoluci v gamingu, ale lidskost v něm nikdy nenahradí, tvrdí šéf PlayStationu
Hermen Hulst má o využití AI v herním průmyslu jasno. Lidi nahradit nemůže.
CEO Sony Interactive Entertainment Hermen Hulst v rozhovoru s BBC rozebíral to, jaký vliv bude mít AI v budoucích letech na herní průmysl a co si o ní myslí. Sice v ní vidí potenciál k revoluci, ale nahradit lidský dotek prý nemůže. "Očekávám, že v herním průmyslu bode dvojí poptávka. Jedna po inovativních AI zážitcích a druhá po ruční práci a promyšleném obsahu," vysvětluje Hulst.
"Najít správnou rovnováhu využití AI a lidského doteku bude nesmírně důležité," tvrdí dále. "62 % studií, kterých jsme se ptali v průzkumu, využívá ve své práci AI a to především pro koncepty a rychlé prototypy, assety a tvorbu světa," vyšlo z průzkumu společnosti Unity.
AI je dlouhodobě žhavým tématem ve všech kreativních oblastech, především potom mezi herci a dalšími umělci, kteří nyní vyžadují, aby byli smlouvami chránění před návyužíváním AI. Jedním z nejvýznamnějších příkladů je stávka herců asociace SAG-AFTRA, kteří se právě kvůli AI nedokázali dohodnout s velkými vydavateli počítačových her i když v ostatních bodech shodu najít zvládli. Některá studia ovšem už na podmínky asociase kývla.