Dan Vávra by chtěl s pomocí AI vytvořit více her

Dan Vávra by chtěl s pomocí AI vytvořit více her
Martin Havel
Martin Havel
23. dubna 20258:27

Dan Vávra se využití moderních technologií při vývoji her nebrání. Naopak ho vítá.

Asi nejznámější herní vývojář Česka a autor Mafie či Kingdom Come: Deliverance 2 Dan Vávra by chtěl s pomocí AI tvořit hry rychleji a vyprodukovat jich před koncem své kariéry ještě několik. Nad celou záležitostí se Vávra zamýšlel v kontextu toho, že tlak a stres při vývoji Kingdom Come mu způsobil zdravotní potíže. "Měl jsem určité zdravotní problémy ze všeho toho stresu. Vážně potřebuju trochu zpomalit," vysvětloval pro The Game Business.
"Vážně mě štve, že vývoj her trvá tak dlouho. Mám totiž víc nápadů než času. Je tu ještě několik projektů, které bych chtěl udělat. A chtěl bych je připravit tak, aby to nebylo chaotické. Doufám, že AI revoluce nám v tomhle může pomoct a v budoucnosti nás nenahradí, ale pomůže nám. Spousta věcí by díky ní mohla být jednodušší a rychlejší. Sám mám spoustu nápadů, které budou vyžadovat hodně času a příprav. Několik projektů s potenciálem podobným Kingdom Come," vysvětloval Vávra, proč by byl rád, kdyby práce s AI pomohla věci zjednodušit.
AI se v poslední době v herním průmyslu hodně řeší. Stejně jako v dalších odvětvích umění a zábavního průmyslu se najdou příznivci i odpůrci této inovace. Někteří zdůrazňují, že AI může dělat hry, ale skutečně přelomové zážitky budou stejně vždy dělat lidé. Třeba Josef Fares ze studia Hazelight potom řekl, že by AI měl jít herní průmysl naproti a naučit se ji využívat a nebojovat proti ní. A pravděpodobně celkem trefuje, jakým směrem se průmysl bude ubírat. I kdyby totiž mělo jít jenom o zjednodušení základních úkonů, studia budou určitě hledat cesty, jak snížit náklady na vývoj a zjednodušit tvorbu her.
Partnerem rubriky Novinky je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů