Finanční svět World of Warcraft Classic se hroutí. Zkáza přišla tentokrát mnohem dřív

Finanční svět World of Warcraft Classic se hroutí. Zkáza přišla tentokrát mnohem dřív
Ondřej Krhutek
27. července 202310:00

Inflace je pěkná mrcha.

Pokud se zeptáte pamětníků MMO World of Warcraft, kdy se zhroutila místní ekonomika, pravděpodobně většina z nich odpoví „na Draenoru“. Datadisk Warlords of Draenor totiž kromě ne úplně domyšleného systému vlastní základny generující neskutečné množství zdrojů představil především WoW Tokeny, oficiální způsob, jak vyměnit herní zlato za skutečné peníze a naopak. Působilo to nevinně a vlastně jako skvělý způsob, jak zatnout tipec překupníkům a zajistit přístup do hry i méně movitým hráčům. Jenže v kombinaci s ostatními prvky expanze se do ekonomiky dostalo obrovské množství herní měny, z čehož už se zdejší ekonomika nikdy nevzpamatovala.
Proč tahle malá lekce videoherní historie? Protože teď se ta historie opakuje ve World of Warcraft Classic, jen podstatně dřív. Návrat ke kořenům, ve kterém aktuálně hráči mrznou daleko na severu v datadisku Wrath of the Lich King, totiž sebou přinesl některé novější mechaniky včetně samotných WoW Tokenů. Výsledkem je zajímavé video na YouTube ukazující, jak dá jeden hráč v raidu pomocí raidovacího aukčního systému GDKP za jeden prsten 3 miliony herní měny. Pro představu tehdejší ultimátní mount schopný vést tři hráče a disponující vlastnímí obchodníky, Traveler's Tundra Mammoth, vyšel s maximální reputací jenom na 16 tisíc zlaťáků, a jeho získání patřilo do kategorie vlhkých snů pro většinu hráčů. Situace může takto osamoceně působit úsměvně, inflační spirála se ale roztáčí a zaráží další díku do „Classic“ zážitku, za který se fanoušci tak dlouho modlili.

Doporučujeme

Články z jiných titulů