Impérium je opět ohroženo a neutralizovat heretiky je nejen nutné, ale i velmi zábavné. Space Marine se vrací a z krátké ukázky můžeme říct, že tahle akcička udělá fanouškům radost.
Ačkoli je to spíše průměrná akčňárna, Space Marine dokázal být příjemnou akční jednohubkou, zejména pro fanoušky Warhammeru 40000. Druhý díl je ve zkratce úplně stejný, jen vylepšený naprosto v každém ohledu.
Na Gamescomu jsme hru vyzkoušeli přibližně na půl hodiny v Xbox booth a nebudu lhát, odcházet od hraní se mi vůbec nechtělo.
Nová rasa, další potřeba genocidy
Místo orků nastupují na řadu tyranidi. Tato vetřelcoidní/xenomorfoidní rasa se ukazuje jako ideální protivník. Útočí po stovkách, takže o krev není nouze, a mají tam i pár velkých hajzlíků. Hře to dalo skvělou možnost kombinovat styly hraní v boji, kdy se musíte pořád přizpůsobovat, střílet, sekat a házet granáty.
Mechanika je obdobná, jen víc intuitivní. Odezva grafiky i UI zlepší váš pocit z každého výstřelu a tyranidi dodávají každému střetu vážnost. Hra příjemně využívá technologického rozvoje. V pozadí vidíte velké boje a tyranidi tvoří roje či vzájemně spolupracují.
Druhý díl je ve zkratce úplně stejný, jen vylepšený naprosto v každém ohledu
Chování nepřítele je celkově ukázkové. Zapůsobilo na mě hlavně nakupování nepřátel na sebe. Je tu obranná mise, kdy na vás útočí zezdola a tyranidi po sobě lezou. Masochista ve vás po nich pak bude házet granáty, které celou nakupenou armádu hnusáků porazí jak domeček z karet. Tahle hra vám dopaminové shoty dává neustále.
Když bojujete s většími cíli, je třeba je trochu udolat a poté využít možnost exekuce. Opět můžete vejít do módu rage, ve kterém zesílíte a nepřátelům ubíráte ještě víc. Obrovská zásoba zbraní včetně těžkých kulometů však také udělá slušnou paseku. Z nepřátel bude instantní cedník!
Grafické orgie
Nalijme si čistého vína, AAA titulům se zde asi nevyrovnáme. Vývojáři však věděli, na co se zaměřit. Grafické a zvukové efekty dávají parádní důraz na surovost bojů a stříkání krve. Je radostí to sledovat a díky zpracování se do hry vžijete.
Využití licence Warhammeru je rozhodně také ukázkově dané. Příběh se nebojí do hry zapojit imperiální technologii a vývojáři se nebáli být kreativní. I v malém ukázaném demu se prostřídalo několik prostředí a každé mělo svůj nádech a nápady. Mě bezesporu nejvíc zaujala povražděná hvězdná stanice s posázenými mrtvolami na každém kroku.
Jakmile se objeví fajn game mechanika, Level design ji hned využije.
Level designeři zaslouží medaili. Game a Level design jdou ruku v ruce perfektně sladění jak symfonický orchestr. Jakmile se objeví fajn game mechanika, Level design ji hned využije. Hra zároveň podporuje exploraci a tu a tam nějaká ta odbočka může odhalit skrytou zbraň, která vás potěší a pomůže vám projít dál.
Snad jediné, co mě po technické stránce moc nenadchlo, byla inteligence našich spolubojovníků. Ti se občas motali jak pominutí a neustále mi kradli exekuce. Zatracení kill stealeři, to bych radši bojoval sám!
Prostě vylepšená jednička
Přesto jsem tu nenašel nic nového. Všechno funguje jako dřív, dokonce i UI a přepínání zbraní je vlastně naprosto stejně nastavené. Space Marine 2 se nesnažil o revoluci, jen o evoluci. Vývojáři ze Saber Interactive vzali to, co dříve fungovalo, a jen to vylepšili, aby to bavilo i nyní. A proč ne, není třeba hned vymýšlet kraviny.
Hra totiž opravdu lepší je. Je hezčí, surovější, se zajímavějšími nepřáteli a rychlejším tempem. To, co se mi nelíbilo na jedničce, se očividně snaží redukovat. Inovace je málo, přesto je tu vidět láska, snaha a touha být co nejlepší.
A přesně kvůli tomu má smysl se na Space Marine 2 těšit. Hra vyjde již 9. září tohoto roku na PC, PS5 a Xbox Series X/S. Tak se uvidíme v boji, vy masochističtí úchyláci!