Protagonista Starfieldu mohl přece jenom dostat hlas. Nakonec ale zůstali tvůrci u konzervativního řešení.
Mlčenlivý hlavní hrdina je pro Bethesdu typickou záležitostí. I přesto to v případě Starfieldu nebyla jediná možnost, kterou vývojáři zvažovali. V rozhovoru s Polygonem prozradil vedoucí designer Emil Pagliarulo, že absence hlasu hlavního hrdiny má co dočinění i s Falloutem 4 a jeho neúspěchem. "V úvodních fázích jsme měli namluveného protagonistu. V předprodukci byl takový plán. Najali jsme herce a nahráli si ho. Ale ve finále jsme si řekli, že je až příliš specifický," vysvětloval Pagliarulo.
Bethesda se tak nakonec rozhodla hlas svému hlavnímu hrdinovi nedávat. Vývojáři tak prý chtěli podpořit zážitek ze hry, zatímco mít namluveného hlavního hrdinu by tento zážitek mohlo výrazně limitovat. "Mohli jsme najmout několik herců, kteří by postavu namluvili, stejně jako další RPG. Ale ve Starfieldu můžete udělat naprosto jakýkoliv typ osoby. Uvědomili jsme si, že jediný způsob je nechat hráče, aby byli osobou, kterou chtějí být a nechat protagonistu bez hlasu," objasňoval Pagliarulo myšlenkové pochody vývojářů.
Ačkoliv se dá tento pohled na věc chápat, pořád mi to trochu nesedí. Hlas hlavního hrdiny mi hru nekazí, podporuje její naraci a dělá snazší se v ní uvolnit. To, že slyšíte hlas, který vám k postavě stoprocentně nesedí, kazí zážitek? Já nevím, ale mně ho mnohem více brzdí to, když dialogy nejsou přirozené, protože se jimi musím prohrabávat jenom skrze text, na který potom ostatní namluvené postavy reagují hlasovým projevem. Ale možná jsem jenom divný.
Jak se tento krok Bethesdě ve finále vyplatí, to se dozvíme již brzy. Hráči early accessu se totiž už pomalu dostávají do světa Starfieldu a ti ostatní se do něj na PC a Xboxech nové generace vrhnou 6. září.