Každoroční šílenství okolo CODka se na nás pomalu valí, a stačilo jen pár dní otevřené bety pro to, aby se sociální sítě začaly plnit klipy novinek, které nové Call of Duty přináší. Po vyzkoušení to dává smysl, Black Ops 6 totiž aspiruje na další revoluci v této sérii od příchodu Modern Warfare.
Co bereme
fdadfad
afdafdfa
dafdafd
To si nechte
8 /10
Slovo revoluce je samozřejmě trochu nadsazené. Pokud jste hater Call of Duty od dob Modern Warfare 3, u Black Ops 6 se v rámci big picture nic nemění - stále jde o úplně klasickou střílečku, která je na první pohled rok od roku stejná. Pro FPSkáře zde ale přichází několik novinek, které hratelnost opět znatelně oživí, promění a v mnoha ohledech změní.
Letošního žolíka pro tvorbu hry si "vytáhnul" Treyarch, který po velice úspěšném Black Ops Cold War a experimentu Vanguard musel navázat na dvouroční exkluzivitu Modern Warfare. Ta si už z prvního dílu přitáhla velice dobré animace, pohyb a nový engine. Dost náročný úkol navázat na takový odkaz, z bety se ale zatím zdá, že se to podařilo.
Nová dimenze
Psát obecné dojmy z Call of Duty je poměrně náročné. Každý ví, co si pod tímto pojmem představit a je v zájmu Activisionu, aby se v samotném základu nic nezměnilo. Aniž byste tak věděli cokoliv o novinkách, svižný gameplay Call of Duty je prakticky stále stejný, což není nutně dobře ani špatně – zkrátka když to funguje, proč dělat nutné změny. Skalním fanouškům ale už první zápasy ukážou, že minimálně v pohybu nastala masivní změna.
Úkolem je z pohybu ve hře udělat jednolitou a plynulou jízdu
Největší novinku Omni-movement je těžké popisovat slovně, nejlépe vám situaci ukáže jakékoliv video na Youtube – v podstatě se ale jedná o další evoluci pohybu, které přineslo první novodobé Modern Warfare s taktickým sprintem a Modern Warfare 2 se skokem do lehu. Úkolem je z pohybu ve hře udělat jednolitou a plynulou jízdu s možností slidovat nebo lehat do každého směru. Postava tak dokáže klouzat do stran i dozadu, a navíc všechny tří způsoby pohybu vzájemně kombinovat. V teorii složité, v praxi naprosto jednoduché.
Jakmile si projdete průvodní tutorial nebo zkouknete náhodného Call of Duty youtubera, otevře se před vámi úplně nová dimenze pohybu. Z původní definice střílečky, kde proti sobě stojí dva lidi, co na sebe "prostě jenom" míří a střílí, se stává akrobatická show. Neustále tak někdo skáče do lehu, sliduje a lehá na záda nebo peekuje z dvou úhlů skrz sliding. Z dřívějšího triku skákat a střílet se hráči přeorientovali na to vymačkat nový systém na maximum, díky čemuž si budete hodně procvičovat svůj tracking aim.
Fakticky ale Black Ops 6 jen navázalo na to, co se pomalu rodilo už v dřívějších dílech – konec konců se všichni u Modern Warfare 3 radovali, že se vrací cancel sliding, v Black Ops 6 se takový pohyb stal přirozenou součástí hry. Kdybyste si ale náhodou při zkoušení nových kousků zlámali ruce, nebo naopak chtěli celý pohyb využít na maximum, přidali vývojáři také nové asistenty, kteří vám třeba spustí sprint automaticky nebo sami vylezou na překážky.
Návrat malých map i malých chyb
Pokud jste sledovali, co se dělo na pozadí vývoje nového Call of Duty, tak víte, že loňské Modern Warfare 3 vlastně nebylo plnohodnotným novým dílem – i když to Activision oficiálně při vydání nepřiznal, MW3 bylo prakticky DLC pro MW2. Po neustálém tlaku zvenčí si vedení studia uvědomilo, že na tvorbu takového behemonta potřebuje více času, a Modern Warfare 3 tak znamenalo další rok vývoje pro Black Ops 6. Kromě dříve zmíněného Omnimovementu tak vývojáři vytáhli i další eso, a to je 16 nových map hned při vydání a 12 nových zbraní. Ne všechny novinky byly zatím v betě dostupné, z prvních přibližně šesti map je ale vidět, že se jedná o návrat k malým a extrémně rychlým kontaktům.
Několik map by se do rotace mělo ještě během trvání bety přidat, nicméně všechny nové si můžete prohlédnout níže. Z dostupných lokací jde o poměrně hezký design, v kombinaci s jednoduchou zapamatovatelností a unikátním přístupem – zatímco Pit jde srovnávat se Shipmentem, muzejní prostředí Gala zase nutí hráče do rychlého pohybu kvůli sniperům.
Rozhodně to ale nemá vypadat, že je vše posypané zlatem a nové Call of Duty je bez chybičky. Za všechny hráče sem rád, že přichází novinky, které nejsou úplně k ničemu, některá rozhodnutí jsou ale hodně sus. Například kroky hráčů nejdou vůbec slyšet a spousta kontaktů je tak o nejrychlejší reakci, bez možnosti taktizování. Tak aspoň u toho můžete koukat na videa.
TLDR se v podstatě nic zásadního nemění – Call of Duty zase přináší frenetickou střílečku, kde si na své přijdou casual i tryhard hráči díky MMR systému a kombinaci starého a nového. Jakožto pravidelný hráč této série mě multiplayer opět přesvědčil, nicméně u letošního roku budou rozhodovat další dva segmenty – a to Zombies a Warzone.
V obou případech se máme dočkat návratu do starých kolejí. Zombies se vrátí do uzavřeného prostředí, Warzone má zase dostat zpátky Verdansk z první sezóny. Tyto novinky ale bohužel v otevřené betě dostupné nejsou, na verdikt si tak budete muset počkat až do vydání, stanovené na 25. října. Vše, co jsem zde popsal, si ale můžete vyzkoušet vy sami. Předčasný přístup do otevřené bety mají nejen majitelé předobjednávek, ale také předplatitelé Xbox Game Pass, není tak na co čekat.