Nikdo nechce žít navždy. Je načase se konečně pomstít za Klendathu. Starship Troopers: Extermination nám to konečně umožní v záplavě broučí krve.
Hvězdná pěchota možná zažívá svou herní renesanci. Poté, co vyšla strategie Starship Troopers - Terran Command, která je ve výsledku příjemné béčko stejně jako film, chce studio Offworld Industries se svým Starship Troopers: Extermination udělat to samé. Tentokrát však ve formě střílečky z pohledu první osoby.
No, množstvím bugů, a tím nemyslím pouze Arachnidy, si na film rozhodně vzpomenete. Z toho ostatně předběžný přístup opravdu čiší. Jinak se jedná celkem o akční jízdu, ze které mám však dosti rozpačité pocity.
Chcete vědět víc?
Hra má nejblíže ke kouskům jako Left 4 Dead nebo Darktide. Kosíte stovky až tisíce brouků, přičemž hlavní rozdíl není ani tak v nepříteli jako ve vašem počtu. Ve hře je na mapě až 16 mariňáků, kteří společně plní cíl. Ten je no… primárně něco prozkoumat, opravit, a pak se bránit vlnám brouků. Prostě dobrý brouk, mrtvý brouk.
Střílení vás ničím extra nepřekvapí. Máte základní zbraň, pistolku, granát, který se časově nabíjí (prostě počkáte a on se vám teleportuje do kapsy) a ještě speciální schopnost. Hlavní zbraň a schopnost se pak liší podle třídy. Hunter je zásahový s celkem těžkými zbraněmi jako granátomet a jeho výhodou je jetpack, Bastion má kulomet a umí se opevnit zdí a Operator umí léčit sebe nebo kamarády a má různé typy útočných pušek.
Všichni se pak shodnou ve stavícím vybavení. Jakmile dosáhnete určité části úrovně, staví se (a hodně opravují) opevnění proti Arachnidům. Je to docela příjemné stavění, kdy rozmístíte děla, stěny a brány a s pomocí ostatních hráčů to z plánu postavíte. Pak vám to Arachnidé asi zničí, ale pomůže vám to přežít… snad… abyste pak utekli nejbližším transportem hned z planety. To je ve zkratce zatím jediný plnohodnotný herní režim Advance and Secure, který ve hře je a který opravdu dává smysl. Hordu nepočítáme.
Kdo zabíjí, nepřestává
Boj má dobré i horší části. Třídy se doplňují příjemně a snadno si najdete svou oblíbenou. Mně sedl Bastion s těžkým kulometem, kdy jsem se sklonil a kosil všechny. Jeho lepší kulomet bude třeba doladit, pokud neklečíte, kope hůř než kůň když mu sáhnete na slabiny, každopádně více se tím projevila krycí povaha třídy. Zase zásahová jednotka s granátometem udělá pěknou paseku. A léčit se s Operatorem rozhodně pomůže, ačkoli jeho pancíř již je tenčí.
Brouků je zde více druhů, někteří dokonce střílí, takže nepočítejte s tím, že se někde snadno schováte. I stěna se pod těmi většími tlustšími, a vypasenými brouky může zhroutit… kam se na to hrabe hovnivál. Umělá inteligence a animace jsou však slabší. Nejednou jsem rozstřílel brouky, co si mě nevšímali. Obecně mi to přijde dost strojové a tupé, ale opět chápu záměr předběžného přístupu.
Brouci zde nemají ten velký mozek. Jede se zde víc na šílené počty a trochu mi vadilo, že jsem se jich ani nebál. Tady se kosí ve velkém, ale větší počet mariňáků mi vytvořil spíše nepříjemný chaos. Nevěděl jsem, co se ode mě chce a i stavění bylo provedeno příliš rychle na to, abych si na něj mohl pořádně sáhnout. Holt předběžný přístup a pouze jeden herní režim. Já bych něco pro méně hráčů asi uvítal.
Samotné střílení je dost jednoduché, možná mírně těžkopádné, ale nezklame. Musel jsem se hodně vrtat v nastavení, jelikož citlivost byla tak šílená, že jedno otočení myší bylo snad rychlejší než rotace Země.
Potenciál, na který je třeba počkat
Každá třída má pár úrovní odemykajících nové vybavení, na vše dosáhnete relativně rychle. A s ohledem jen na pár map a jen jeden herní režim se vlastně dost snadno dostanete k tomu, že momentální obsah předběžného přístupu je vyčerpán.
Po grafické stránce nevypadá hra otřesně, královnou krásy však také není. Je vidět, že to není AAA titul a větší detaily zde nejsou. Na druhou stranu hudba je fajn a atmosféra Hvězdné pěchoty byla vystižena skvěle, včetně úvodních propagačních filmečků. Bohužel jakmile se zalíbí jedna věc, spadnete do moře bugů, od menších jako občasné propady fps do těch zásadnějších jako naprosté zaseknutí hry při respawnu.
Pro mě je možná hra vypuštěna až moc brzo. Má sice potenciál, ale ničím mě extra nezaujala a po obsahové i technické stránce strádá. Zatím se zdá, že kvalit svých inspirací asi nedosáhne, každopádně dychtíte-li vraždit brouky, uspokojeni budete.