Naše hry nejsou faktické reprezentace historie, zdůrazňují tvůrci Assassin’s Creed Shadows v reakci na kritiku
Ubisoft se snaží mírnit kritiku (nejen) japonské komunity.
Tvůrci Assassin’s Creed Shadows se oficiálně vyjádřili k záležitostem provázející jejich hru od samotného oznámení titulu. Hráči totiž začali hru kritizovat kvůli historické přesnosti a tomu, že Samuraj, kterého ve hře budeme mít možnost ovládat, není Japonec. V Japonsku vznikla také petice, ve které podepisující žádali kompletní zrušení hry. Nyní na celou situaci autoři reagují na sociální síti X.
Ve své poměrně rozsáhlé zprávě vývojáři zdůrazňují svůj respekt vůči japonské kultuře a to, že hra nemá být věcnou reprezentací skutečných historických událostí. "Sdílíme vaší vášeň pro historii a respektujeme vaši péči o historickou a kulturní integritu vašeho bohatého dědictví. Naším záměrem nikdy nebylo prezentovat jakoukoliv hru Assassin's Creed jako faktickou reprezentaci historie nebo historických postav. Místo toho chceme v hráčích vzbudit zájem a snahu dozvědět se více o událostech a postavách, kterými se inspirujeme," vysvětlují.
"Assassin's Creed Shadows je designované jako zábavná videohra, která vypráví historickou fikci zasazenou do feudálního Japonska. Náš tým úzce spolupracoval s konzultanty, historiky, výzkumníky a dalšími interními týmy z Ubisoft Japan, aby je informoval o našich kreativních rozhodnutích. Navzdory těmto snahám ale uznáváme, že některé části naší propagace mohly vzbudit nespokojenost v japonské komunitě a za to se omlouváme," kají se dál tvůrci.
Na závěr potom zdůraznili, že za těmito rozhodnutími nestojí vývojáři ani externí či interní spolupracovníci společnosti a žádají, aby kritika nebyla směřovaná na ně. Assassin's Creed Shadows vychází 12. listopadu na PS5, Xbox Series X/S a PC.