Poggers.cz Články

Největší herní zklamání roku 2024. Od předraženého Playstationu k selhání Concordu

Největší herní zklamání roku 2024. Od předraženého Playstationu k selhání Concordu
Vojtěch Matušinský
Vojtěch Matušinský
23. prosince 202412:25

Rok se blíží ke svému konci a i letos jsme se dočkali celé řady přešlapů. Sepsali jsme 10 největších zklamání z videoherního světa, ať víte, co si pod stromeček rozhodně neplánovat.

Suicide Squad: Kill the Justice League a sebevražda Rocksteady

Celý herní rok začal velkým zklamáním. Upřímně, již z videí jsme byli ze Suicide Squad: Kill the Justice League trochu v rozpacích, a nakonec zklamala tato hra na plné čáře. Ačkoli základní gameplay není příšerný, ze hry se stal repetitivní looter shooter, který je maximálně průměrný a navíc měl spoustu technických problémů.
Hráči se od hry rychle odvrátili, což zklamalo jak Rocksteady, tak Warner Bros. Dlouho probíhaly pokusy o záchranu hry, které však, jak se dalo čekat, moc nepomohly. Dokáže si Rocksteady opravit reputaci dalším Batmanem?

Skull and Bones a otřesné pirátství

Pro Ubisoft to opravdu nebyl dobrý rok. Začal už v únoru tím, že vydal dlouho vyvíjený Skull and Bones, pirátské MMO. Je to v podstatě Assassin’s Creed IV: Black Flag, jen a pouze s loděmi. MMO mechaniky navíc způsobily různá omezení a obecně jde tak trochu o „bratra Black Flagu z Wishe“.
Ubisoft měl štěstí, že Assassin’s Creed IV vlastní. Skull and Bones velký zájem nevzbudilo, nicméně Black Flag se začal znovu prodávat skvěle. Ubisoft se hru stále snaží zachránit a rve do ní nový obsah, prozatím nás to ale moc nezaujalo.

Přehnaně vysoká cena PS5 Pro

Ať nemluvíme pouze o hrách, Sony a její politika ohledně PS5 Pro je rozhodně nepříjemnou podpásovkou. Ačkoli výkonově konzole zlepšuje téměř vše, změny poznáte tak akorát pod mikroskopem, navíc z konzole zmizela mechanika a cena nabobtnala na 20 000 Kč. To chceš.
V součtu hráči nedostávají nic, co by o tolik vyšší cenu oproti originálu (momentálně kolem 14 000 Kč) obhájilo a Black Friday tomu moc nepomohl. Čekáme na slevy?

Unknown 9: Awakening a nudné fantasy

A zpátky k otřesným hrám. Unknown 9: Awakening bylo letos jednou z vlajkových lodí vydavatelství Bandai Namco a potopila se jak Titanic. Hra měla rozsáhlou marketingovou kampaň, která mimo jiné ukázala hlavní hrdinku, ztvárněnou Anyou Chalotrou (Yennefer ze seriálového Zaklínače). Ta nakonec byla jedním z mála kladných bodů.
Nudný příběh, nezajímavá hratelnost, špatný technický stav. Hra nebyla dobrá v podstatě v ničem a stala se největší zbytečností roku. Jak někdo mohl vytvořit s takovým rozpočtem až tak špatnou hru?

Remastery a porty jako důl na peníze velkých vydavatelů

Tento rok byl opravdu hodně o remasterech a jsem dost zklamaný z toho, jak jsou některé pojaty. Ačkoli tu máme i vyloženě skvělé jako Age of Mythology: Retold, opravdu hodně remasterů se ukázalo být jen mírně zlepšenými verzemi původních her, které za vás inkasují vysokou moderní cenu a nepřidávají vůbec nic.
Tím pro mě byl port Red Dead Redemption na PC, Dead Rising Deluxe Remaster nebo Horizon Zero Dawn. Je smutné, že velcí vydavatelé tvoří hromady špatných her a zisky se pak snaží rychle nahnat na nostalgii z her starých. Pokud je remaster dobrý, tak OK. Ale dát hráčům to stejné, jen mírně hezčí, za 50 dolarů je podraz.

Concord a multiplayerové selhání roku

Jelikož existují úspěšné live hry jako Fortnite, Call of Duty: Warzone či Helldivers 2, snaží se velcí hráči až agresivně tlačit své. Často bez srdce, jen s myšlenkou na zisk. Člověk by si myslel, že po selhání HYENAS od Creative Assembly se lidé poučí, ale Sony udělalo vlastní bezduchou střílečku s obřím rozpočtem a divilo se, že to selže.
Concord nebyl naprostou katastrofou, ale snažil se vstoupit do vysoce konkurenčního rybníku s menším množstvím obsahu a nízkou motivací. A ještě jste si ho museli koupit, zatímco konkurence je free-to-play. Hráče prostě nezaujal a musel být nakonec zrušen.

Dustborn a nudný road trip

Jestli jste o této hře neslyšeli, možná je to proto, jak nezajímavou nakonec byla. Přesto ji zmíním, protože při researchi na článek byla skloňována hodně často. Je pravda, že Dustborn se snažil být hrou pro teenagery. Ukázat alternativní Ameriku skrze teenagery na jejich road tripu, kteří se snaží udělat svět lepší.
Jenže to skončilo u nudných postav, ubíjejících rozhovorů a nezáživných soubojů. Další hra, co měla potenciál, ale prostě nedokázala splnit to, co slibovala. Škoda.

Borderlands byl fakt otřesný film

A něco z filmového světa. Borderlands od začátku nevypadalo nejlíp, přeci jen by se ale tato vtipná hra mohla dočkat vtipného a odlehčeného filmu na stejné úroni. Pod režisérem Eli Rothem jsme se ale dočkali tak trochu Strážců Galaxie z Temu.
Borderlands moc tlačí na pilu a umělé postavy staví do nesmyslného příběhu. Tlačí, ale ne na správné místo. Prostě to není ani dobré Borderlands, ani dobrý film. A to jsme na jeho tvorbu ani nepotřebovali Uwe Bolla.

Dragon Age: The Veilguard a blokování novinářů

Nové Dragon Age bylo obecně pod palbou kritiky. První trailer byl otřesný a nadšení rychle opadlo. Výsledná hra nakonec dle recenzí není špatná, jen je škoda, jak moc věcí rozbíjí. A to nemluvíme jen o kritizované „woke culture“ a klikání za popletení pohlaví. Mě zklamaly hlavně nekalé praktiky EA.
Hra u nás pořád není zrecenzovaná, protože jsme nedostali kód – stejně jako spousta jiných serverů. A protože ji vlastně ani recenzovat nechceme. EA si vybíralo weby, které jim s vyšší pravděpodobností dají vyšší hodnocení. Není jejich povinností dát kód každému, ale tohle klamání hráčů a selektování není dobrá praktika. Doufám, že se nestane novým standardem.

Vlna vyhazovů v herním průmyslu pokračuje

Bohužel, vyhazovy v herním průmyslu jedou dál. V podstatě každá větší zahraniční společnost vyhazuje obrovské množství lidí – ať už mluvíme o Sony, Microsoftu, Ubisoftu, Embracer Group či EA. Vyhazovům jsme se více věnovali v našem speciálu, kde jsme také vysvětlili některé z příčin této situace.
Vyhazovy pak neznamenají pouze zmenšení studií jako v případě Cryptic Studios, Rocksteady či Riot Games. Znamenají i kompletní rušení, mnohdy i slavných studií, jako se to stalo Tango Gameworks, Arkane Austin nebo Piranha Bytes. Snad už tahle doba brzy přejde. Jak se máme dočkat skvělých her, když jsou vývojáři ve stresu?
Těchto 10 věcí výrazně zklamalo nás, ale tento rok skrývá i mnoho jiných zklamání. Co letos nejvíc zklamalo vás?

Doporučujeme

Články z jiných titulů