Poggers.cz Články

Největší zklamání roku 2023. Herní facky, kterým se raději vyhněte obloukem

Vojtěch Matušinský
Vojtěch Matušinský
8. ledna 202420:51

Minulý rok byl na hry skvělý. Na každý Baldur’s Gate 3 nebo Spider-Mana 2 však musí přijít i nějaký shnilý protiklad. Vybrali jsme 10 titulů, které nás opravdu zklamaly.

Redfall

Ačkoli jsem se na hru díval rozpačitě, očekávání zde byla nemalá. Za hrou totiž stojí slavný Arkane. Studio, které vytvořilo Dishonored a Prey, téměř až umělecká díla, si přece zaslouží pozornost i ve chvíli, kdy tvoří… ehm… multiplayerovou střílečku s upíry podobnou Left 4 Dead. Ne každá slepice však snáší zlatá vejce navěky a Redfall se v komunitě stal doslova kolosálním průserem.
Z recenzí jasně vychází, že Redfall je spíše průměrnou střílečkou. Úrovně se opakují a neobsahují dostatek výzvy, a to i kvůli maximálně průměrné umělé inteligenci. Je to spíš takový looter-shooter, kdy jdete do misí, abyste grindili suroviny. Level design je sice povedený, ale ten zbytek hry nezachrání. A to nemluvíme o hoře bugů a technických problémů, které čekaly na ty, co se do hry vůbec dostali. No...snad příště.

Star Trek Infinite

Fanoušci Star Wars si často stěžují, že nedostávají pořádné hry. Ale co mají teprve dělat fanoušci Star Treku! Tohle univerzum je v herní sféře až trestuhodně ladem, a není tedy divu, že si fanoušci tvoří své vlastní módy. Stellaris byl jakožto jedna z nejlepších sci-fi strategií jasným cílem, a Paradox zkrátka napadlo, že když byla úspěšná modifikace, možná by se úspěchu mohla dočkat samostatná hra. 
Star Trek Infinite se bohužel o nic jiného, že být Star Trekovým Stellaris vlastně nesnaží. Nimble Giant Entertainment udělali do značné části reskin. Hra opakuje stejné chyby, vytváří pár nových, lóru se zrovna nedrží a navrch přidává špatnou optimalizaci. Pokud jste Stellaris ještě nehráli a Star Trek máte rádi, jste asi jednou skupinou, co si tento spíše průměrný titul může užít.

Hellboy: Web of Wyrd

Klučina z pekla si získal srdce milionů fanoušků, ať už mluvíme o komiksech nebo filmech (hlavně těch s Ronem Perlmanem). V herním světě je to však těžší. Fanoušci měli aspoň naději, že jeden titul, a to Hellboy: Web of Wyrd, tu díru v srdci zacelí. Jen se to úplně nepovedlo.
Ve hrách nejde jen o příběh či grafiku, ale také o nějakou tu výzvu a chuť hrát dál. Hellboy: Web of Wyrd není po příběhové stránce úplnou katastrofou, po stránce grafiky moc nezaujme, ale bojový systém je otřesný a monotónní. Hlavní důvod, proč příběh nebudete vnímat je ten, že nejspíš už spíte a slintáte na klávesnici.

Crime Boss: Rockay City

Kdykoli hra neuspěje, tak nás to mrzí. Když se jedná o českou hru, mrzí nás to dvojnásob. Ingame Studios hru představilo šíleným trailerem plným celebrit, kde zazářil hlavně Chuck Norris. V tomto výkonu Walker Texas Ranger však úplně nezazářil.
Ačkoli český pokus o Payday s prvky rogue-like není naprostou katastrofou, hru podřezává hlavně špatná umělá inteligence, opakující se mise a otravné spawnování nepřátel. Ještě to chtělo doladit, bohužel.

Payday 3

Zvláště druhý díl se proslavil jakožto promyšlená zločinecká akce, kde musíte perfektně spolupracovat se svými přáteli, aby byla krádež úspěšná. Naživu ji udržela hlavně hromada obsahu a touha se dlouhodobě zlepšovat.
V tom třetí díl přesně selhává. Základy nejsou špatné, ale ve hře za chvíli není co dělat. Málo map a málo inovací od minulého dílu způsobí, že není důvod se do třetího dílu vůbec pouštět. Jakýkoli postup je pak vynucen zdlouhavým grindováním. Po perfektní dvojce asi ne zrovna nejlepší vizitka.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Multiplayerové FPS je vysoce kompetitivní žánr a v dnešní velké konkurenci se musíte pořádně snažit. Velké jméno už přestává stačit, i když jste Call of Duty. Dle slov vývojářů to tentokrát uspěchal Microsoft, potřeboval totiž střílečku na uplynulý rok a Call of Duty bylo nějak po ruce.
Hra působí hlavně nedodělaně. Singleplayerová kampaň skončí dřív, než stihnete dočíst tento článek. Mapy nejsou originální a jsou okopírované z předchozích dílů. Módy, které na nich můžete hrát, jsou pak pouhými variacemi. Zombie režim je spíše grindfest. Zkrátka pokud Call of Duty pravidelně hrajete, moc nového vás zde nečeká. Tohle se Activision zatraceně nepovedlo.

Cities: Skylines 2

Simulátor vlastního města Cities: Skylines patří k nejúspěšnějším hrám Paradoxu a není divu, že jednoho dne ten druhý díl přijít musel. Rámcově se nejedná o katastrofu. Přidává pár příjemných novinek a některé mechaniky prohlubuje. Jen vyšel moc brzy.
Další příklad, jak zničit vydání hry otřesným technickým stavem. Hromada bugů, příšerná optimalizace a většina fanoušků, kteří se ani nedostali z menu. Paradox chtěl holt rychlý prachy a místo založení firemního Fake Taxi spěchal na vývojáře a velkou část jejich práce hodil do koše. Jaká škoda.

Forspoken

Příběhová fantasy hra Forspoken měla své oznámení provedené velmi dobře. Graficky vypadala parádně a herecký výkon Elly Balinsky, jedné z nových Charlieho Andílků, rozhodně překonal výkon, co předvedla ve zmíněném filmu. Celkový dojem ze hry se však popíše nejlépe jako nevyužitý potenciál.
Zajímavě působící příběh ve stylu Alenky v říši divů se kompletně shazuje nudnými dialogy. Herní systém brzy omrzí a open-world vás nezaujme už od začátku. Zkrátka to mělo na víc.

PC verze The Last of Us: Part 1

Sony se snaží přenést své úspěšné hry i na PC a kultovní The Last of Us: Part 1 není výjimkou. Skvělá hra sama o sobě se však na PC nepovedla. Otřesná optimalizace způsobila mnoho problémů a pádů. Já osobně nebyl schopen hru téměř hrát. Zde tedy nejde o zklamání ze hry samotné, nýbrž z PC portu, na který se těšila velká řada fanoušků. To jsme od Naughty Dog nečekali.

The Lord of the Rings: Gollum

Nalijme si čistého vína, tohle zklamání asi nikoho nepřekvapilo. Již od začátku vypadal titul příšerně, ať už mluvíme o grafice, herních mechanismech nebo animacích. Nebýt z prostředí Pána Prstenů, asi po něm neštěkne pes. Jenomže toto fantasy miluje nejedno lidské srdce a Glum patří k zajímavým a herně nepříliš probádaným postavám.
Na hře je špatně snad všechno. Vypadá jak nepovedený studentský projekt, animace i hratelnost jsou otřesné. Pokud vše přetrpíte, příběh sám o sobě za něco už stojí. Jeho dynamika však způsobí, že pozornost ztratíte téměř okamžitě. Ostatně neúspěch titulu způsobil, že Daedalic Entertainment už hry radši netvoří a bude je jen vydávat. A možná je to dobře.
A jaké hry zklamaly v uplynulém roce vás? Podělte se na našich soušlech!

Doporučujeme

Články z jiných titulů