Přes dvě třetiny vývojářů se bojí o udržitelnost live-service titulů

Martin Havel
Martin Havel
22. dubna 20248:42

Hry jako služby jsou populární mezi vydavateli a studia je tvoří jako na běžícím páse. Vývojáři z nich ovšem zjevně mají obavy a hráčům příliš nevoní.

Dle nového průzkumu Game Developer Collective má asi sedmdesát procent obavy z aktuálního modelu live-service her. Ty jsou dle Game Developer Collective definovány jako online tituly s neustálou podporou a konstantními updaty a transakcemi ve hře. Je tedy nutno podotknout, že do této škatulky aktuálně spadají i hry jako Tekken
Na dotazník odpovídalo asi šest set respondentů v období mezi únorem a březnem a 63 % z nich vypovědělo, že mají obavy, že hráči ztratí o tyto hry zájem. Druhým největším důvodem obav potom byla vysoká konkurence na poli live-service titulů.
Live Service
Výzkum s podobným zaměřením nedávno udělala také společnost Griffin Gamiong Partners. Podle tohoto výzkumu dvě třetiny vývojářů tvrdí, že live-service model je nutný pro dlouhodobý úspěch her. Z vyzvpovídaných tvůrců 95 % potvrdilo, že skutečně pracují, nebo udržují live-service hru.

Doporučujeme

Články z jiných titulů