Poggers.cz Články

Výhled na rok 2024: Bude Final Fantasy VII Rebirth dalším remakovým bijákem?

Ladislav Novák
Ladislav Novák
6. ledna 20247:47

Necelé dva měsíce nás dělí od vydání druhé části remaku legendárního Final Fantasy VII. Bude i Rebirth trefou do černého?

Pokud bych měl vybrat jeden z nejlepších remaků posledních let, asi bych dlouho neváhal. Final Fantasy VII Remake se v mých očích stal asi nejlepší hrou, které jsem kdy hrál, a proto rozhodně není překvapením, že druhou část legendárního sedmého dílu FF vyhlížím s obrovským očekáváním a už teď nějak tuším, že půjde o herní událost roku 2024. Vydání už je víceméně na spadnutí a informací máme k dispozici také celkem dost. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme koncem února těšit. 

Exkluzivní materiál

Druhá část ze tří plánovaných je oznámena na magické datum 29. února, tedy den, který nenastává každý rok. Osobně doufám, že přesně takový bude i Final Fantasy VII Rebirth. Z těch faktických věcí můžeme připomenout, že půjde o akční RPG záležitost, o kterou se pochopitelně opět stará Square Enix. Zajímavostí zůstává, že se bude jednat o dočasnou exkluzivitu pro PS5, až po několika měsících totiž bude titul dostupný též na PC.
01_fhi002_0805_aerith_cloud_tifa_fix_d1faeff4-ec7a-4d81-9b33-79d918bca0c8
Není jistě žádným překvapením, že druhá část remaku bude ve všech ohledech vycházet z té první. V recenzi jsme si v dubnu 2020 pochvalovali úžasnou prezentaci příběhu, neskutečnou porci emocí, strhující soubojový systém, epické boss-fighty a bezkonkurenční audio podání s nezapomenutelným soundtrackem. Základy pochopitelně byly položeny již v původním vydání hry v roce 1997, vývojářům ze Square Enix se však veškeré přednosti povedlo přenést na současnou generaci konzolí (v případě upgradu INTERGRADE) a připomenout mladšímu publiku, jak nadčasové FF7 vlastně bylo.

Ahoj Midgare

Opět se tak pochopitelně bude jednat o akční RPG z pohledu třetí osoby, ve kterém budeme ovládat zejména postavu hlavního hrdiny Clouda Strifa, ale nejen jeho. Na řadu přijdou i další známé postavy jako Barret, Tifa nebo Aerith. Jedinečný akční soubojový systém mimochodem patřil k hlavním pilířům první části remaku a už nyní se nemůžu dočkat další dávky epických a nezapomenutelných momentů. Popravdě musím přiznat, že akčnější hack and slash pojetí v případě Final Fantasy XVI mě až tak moc nenadchlo.
Pravda, šlo více naproti západnímu publiku, vytratil se z něho ale taktický prvek a šlo o klasickou mlátičku. Rebirth se však bude opět soustředit na boj v reálném čase založený na principu Active Time Battle. Zjednodušeně se jedná o kombinaci real-time s tahovým soubojem. Bojuje se teď a tady, zároveň je třeba brát v potaz plovoucí čas, během kterého lze zadávat jednotlivé příkazy. Vše fungovalo skvěle a nejinak tomu bude jistě i v tomto případě.
01_ff7rebirth_screenshot_2567f1cc-60a7-47d9-8a75-f2cdd35dc1df
Oproti první části remaku vývojáři lákají na větší míru svobody a celkově otevřenější a rozlehlejší herní svět, který bude nabízet mnoho příležitostí k průzkumu. Hlavní hrdinové opouští město Midgar, které se stalo dějištěm dosavadních událostí, a vstoupí do rozsáhlého otevřeného světa, který nabídne nové možnosti, ale rovněž spousty dodatečných aktivit a questů, což byla achillova pata první části. Vývojáři zároveň slibují zbrusu nová místa a města, která se v originálu vůbec neobjevila. Je tak jasné, že je před námi opravdu velkolepá výprava. Hlavní hrdinové se vydají do světa, aby nakopali zadek všem hlavounům z organizace Shinra, zejména potom arci lotrovi Sephirotovi, který jim už nějakou dobu pije krev.

Nováčci, vítejte

Tvůrci zároveň upozorňují všechny hráče, že není úplně nutné znát události z první části, neboť se dostatečně postarali o to, aby v průběhu hraní Rebirth hráčům vše naservírovali na stříbrném podnose. Těšit se tak můžeme na rozsáhlé cut-scény i dodatečný textový materiál.
Tento velkolepý herní svátek by měl hráčům zabrat více než 40 herních hodin, a to se bavíme pouze o hlavní příběhové lince. Kompletní dohrání by potom mohlo ukousnout i stovku herních hodin, což už dělá z FF Rebirth opravdu giga záležitost. Celkově se však ale bavíme o hodně podobných číslech, jako v případě první části. Závěrem dodejme, že se bude jednat o čistě singleplayerovou záležitost, alespoň tedy dle dostupných informací.
Pravděpodobnost, že by vývojáři sáhli po nějaké multiplayerové odbočce je nejenom nepravděpodobná, ale zároveň zbytečná a riskantní. Nejinak je tomu i v případě lokalizace do českého jazyka. První část remaku ani Final Fantasy XVI bohužel češtinu nezahrnovaly a nic takového bohužel neočekáváme ani tentokrát.
Osobně vkládám do Final Fantasy VII Rebirth obrovské naděje a netrpělivě počítám zbývající dny do vydání. Věřím, že se během hraní opět špičkově zabavím, dojmu a možná znovu platonicky zamiluji, tak jako tomu bylo v případě Final Fantasy VII Remake.

INDEX OČEKÁVÁNÍ - 95%

Doporučujeme

Články z jiných titulů