Může legendární Street Fighter fungovat i na mobilním zařízení? Dle vývojářů z Capcomu rozhodně ano.
Co bereme
Nostalgické pomrknutí do historie
Svižné souboje
Nenáročné na provoz
To si nechte
Minimum hratelnosti
Přítomnost mikrotransakcí
Prázdnota a nevyužitý potenciál
Spíše sběratelská činnost než bojová hra
6 /10
Fanoušci bojové série Street Fighter nedostatkem herního materiálu rozhodně netrpí. Na letošní rok je naplánováno řádné pokračování v podobě šestého dílu, k tomu navíc na mobilní zařízení doputoval nový kousek s podtitulem Duel. Otázkou však zůstává, jak tato platforma bude hráčům vyhovovat. Street Fighter Duel jsme vyzkoušeli a přinášíme vlastní poznatky.
Nové začátky?
V první řadě je třeba zmínit, že vývoj mobilní verze hry svěřil Capcom do rukou A PLUS JAPAN studiu. Týmu, který toho v portfoliu nemá zrovna mnoha. Na službě play.google totiž najdeme pouze dvě hry. Jednou je zmiňovaný Duel, druhou potom anime akční RPG MHA: The Strongest Hero, které západní fanoušky asi příliš neosloví. Milovníci série se tak jistě mohou obávat, zdali bude s licencí naloženo tím správným způsobem.
Street Fighter Duel představuje poněkud odlišnější herní koncepci, oproti tradiční sérii. Bavíme se zde o mobilní verzi, která pochopitelně musela přijít s určitými kompromisy. Jenže v tomto případě jich bude pro někoho až příliš. Stále můžeme hovořit o bojové hře, tentokrát se ale mnohem více sluší používat označení akční RPG. Herní mechanismy se totiž točí okolo jednoduchých, víceméně plně automatizovaných soubojů, do kterých hráč nemá příliš příležitostí či důvodů zasahovat.
V žádném případě neočekávejte klasickou bojovou záležitost, kterou Street Fighter vždy byl
Vývojáři tak vystavěli titul zejména na nostalgickém kompletování soupisky bojovníků, sbírání odměn, surovin a následném upgradování oblíbených postav. Opět jedna z těch záležitostí, kdy hrajete pro to, abyste mohli hrát dále. Herní hloubka Street Fighter Duel je ve finále poněkud diskutabilní.
V žádném případě neočekávejte klasickou bojovou záležitost, kterou Street Fighter vždy byl. Připravte se spíše na sběratelskou jednohubku s nostalgickým pomrknutím do historie jako bonusem. Tuto myšlenku nepodporuje jen samotný herní/neherní obsah, ale zejména grafická stylizace nápadně připomínající Street Fighter IV z roku 2009. Jde o snahu zavděčit se veteránům nebo snad o přípravu na chystanou šestku? Na tuto otázku odpověď nalézt nedokážeme, každopádně děkujeme alespoň za zmíněné historické pomrknutí, díky němuž poměrně prázdný a bezmyšlenkovitý Duel získává alespoň trochu té mytické atraktivity.
Sestavte si dream team
Ve hře budete postupně získávat jednoho borce za druhým, hromadit zdroje, vylepšovat jejich osobní statistiky a vytvářet si vlastní dream teamy. Pokud vás podobný koncept odrazuje, půjde o velké utrpení, neboť právě na tom je mobilní verze hry vystavěna. Co se samotného zasahování do bleskových soubojů s nepřáteli týče, mnoho možností hráč nemá. Většina akce je plně automatizovaná, k dispozici je pouze speciální Super Meter, prvek, který umožňuje spojovat speciální útoky jednotlivých postav do zničujících komb.
To, co se může na první pohled zdát jako prvoplánová zábava, překvapivě nabízí určitou míru variability a přináší pocit určité strategie. Klíčové je totiž nejenom samotné načasování, ale rovněž pořadí, ve které budete této funkce využívat. Odměnou jsou potom rozdílné útoky a rovněž i samotné výsledky. Experimentování má tak rozhodně svůj smysl. Bez něho totiž hrozí ukousání se nudou a to rozhodně nechcete.
Ve hře budete postupně získávat jednoho borce za druhým, hromadit zdroje, vylepšovat jejich osobní statistiky a vytvářet si vlastní dream teamy
Seznam bijců je více než bohatý, nikoho však určitě nepřekvapí, že věrně kopíruje sestavu již zmiňovaného Street Fighter IV, což nám opět poukazuje na snahu vývojářů vyvolávat silné a pozitivní vzpomínky na rok 2009. Byla tehdy lepší doba? Pro Street Fighter určitě! Milovníci série ale tuto skutečnost jistě ocení. Připraveny jsou odlišné pohyby a množství speciálních útoků.
Plať a nebo čekej
A jak jsme na tom s mikrotransakcemi? Samozřejmě nechybí. Navzdory této skutečnosti však nelze považovat Duel za pay-to-win titul. Jen je třeba se smířit s postupným budováním vlastního týmu, které nějaký ten čas rozhodně zabere. Každopádně je třeba počítat se všudypřítomným pachem nákupů prémiové měny, která výrazně přispěje k urychlení celého procesu a konkurenceschopnosti.
K dispozici je jak samotná kampaň, ve které vybrousíte vlastní bojový styl, tak pochopitelně i režim PvP, ve kterém poměříte své týmy s ostatními hráči. Po několika hodinách strávených ve hře se však nedokáži ubránit pocitu určité prázdnoty a stereotypu. Jako nostalgické pomrknutí Duel funguje dobře, jako plnohodnotná hra však postrádá větší míru začlenění hráče. I tak ovšem nepochybuji o tom, že se najde spousta fanoušků, kterým bude tento koncept vyhovovat.
Po technické stránce titul funguje bezproblémově, i když počáteční stahování dat může leckoho odradit. Street Fighter Duel není ani po stránce nároků nikterak drastickou hrou, díky stylizované 2 D grafice svůj mobilní telefon nikterak nezatížíte. V redakci jsme recenzovali na Samsungu A52 5G a nesetkali jsme se s žádným výraznějším problémem. Určitých výtek bych měl ke špinavému, a ne zrovna přehlednému menu hry. Vývojáři na úvodní obrazovku poházeli vše tak necitlivým a nevzhledným způsobem, že by jeden zvracel. Jak ale jednou prohlásil můj soused „zvyknout se dá na všechno, dokonce i na manželku“.
Verdikt
Komu tak ve finále můžeme Street Fighter Duel doporučit? Nenáročným hráčům, kteří hledají nějaké to rychlé a svižné odreagování v mezičase mezi ranní hygienou a prvním zvoněním ve škole. Bohužel, tohle není ten Street Fighter, ve který jsme doufali. Nostalgické pomrknutí do zlaté éry totiž nedokáže kompenzovat prázdný herní obsah a téměř nulovou hratelnost. Tohle není bojovka, ale sběratelská RPG záležitost v kulisách legendární IV.
Hra byla recenzována na telefonech Samsung Galaxy A52 5G, Galaxy S22 5G, Xiaomi 12 a Sony Xperia 5 III.