Reklama ve hře jako business model? Na Steamu to vývojářům neprojde, vysvětlují detailní pravidla platformy

Reklama ve hře jako business model? Na Steamu to vývojářům neprojde, vysvětlují detailní pravidla platformy
Martin Havel
Martin Havel
11. února 202518:25

Steam vysvětluje pravidla reklamy, které na jeho platformě fungují.

Jaké typy reklamy jsou v pohodě a jaké ne? Steam na nové stránce objasnil, jaká pravidla má nastavená pro hry, které obsahují různé formy reklamy. Hry na Steamu bez problému projdou, pokud obsahují product placement, při kterém se prostě přirozeně jako součást gameplaye objevuje například nějaký produkt reálné značky. Stejně tak není problém křížová propagace, která může hráčům nabízet například různé balíčky, výprodeje a další. Povolená je i placená reklama, která zákazníky posílá na stránku jejich hry v obchodu.
S čím naopak na Steamu vývojáři nepochodí, jsou reklamy jako business model jejich hry. Pokud si tak třeba vybavíte klasické hry zdarma, které najdete na mobilních zařízeních a po pár minutách vám pouštějí reklamu, nebo jakkoliv jinak skrývají hraní za reklamy, na Steamu se toho bát nemusíte. Všechny takové prvky jsou na platformě zakázané. Podobné to je i v případě, že by vás vývojáři chtěli za sledování reklam odměnit a poskytovat vám výhody. Zároveň taky vývojáři nesmějí jakkoliv zpoplatňovat přístup k funkcím Steamu.
Tato pravidla byla i teď sice v platnosti, ale nikde nebyla přehledně uvedená. Hráči tak přesně nevěděli, jak jsou reklamy na platformě nastavené. Steam také nedávno přidal další vychytávky, které mají pomáhat v transparentnosti platformy. Hráče varuje například před koupí "opuštěných" her, nebo her v early accessu.
Partnerem rubriky Novinky je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů