Recenze hry Call of Duty: Black Ops 6. Nadprůměrný kousek z nekončící série

Radek Raudenský
30. října 202415:14

Jako každý rok, ani letos nepřišlo žádné překvapení. Call of Duty se i letos hlásí ke slovu, tentokrát s pokračováním Black Ops 6. A i když se samozřejmě nedějí žádné zásadní změny, letošní díl s malými novinkami přeci jen značí velkou změnu pro pozadí celé série, která je ve výsledku ve hře znát.

Co bereme
  • Akční kampaň
  • Klasicky dobrý multiplayer
  • Zlepšující se engine a animace
  • Omnimovement
To si nechte
  • Zombie režimu po chvíli dojde dech
  • Kampaň na konci zbytečně zpomalí
8 /10
Call of Duty: Black Ops 6
Ale stejně jako každou svou recenzi Call of Duty, i zde musím hned na začátek napsat zásadní informaci. Pokud jste součástí skupiny, která tvrdí, že Call of Duty je každý rok stejné a nijak se nemění, můžete celou recenzi přeskočit. V základu se totiž skutečně nic nemění, Call of Duty bylo, je a bude základem žánru stříleček, tudíž se tu furt bude střílet a házet granáty. Pokud ale máte o sérii alespoň trochu větší mínění, změn vás čeká spousta.
Call of Duty: Black Ops 6 je totiž výsledkem prodlouženého herního vývoje, kdy Activision dal Treyarchu rok navíc. Začalo se totiž ukazovat, že s čím dál tím náročnějším vývojem je zkrátka těžké přinášet nutné inovace a zároveň se postarat o to, aby celá hra fungovala a běžela tak, jak má. Modern Warfare 3 tak bylo jen obsahovým rozšířením, i když to Activision nepřiznal, a Black Ops 6 je ukázkou „nové éry“ Call of Duty. A je to znát – jak v kampani, tak v multiplayeru i návratu zombies.

Kampaň: Americký blockbuster film

Když první reboot Modern Warfare přinesl naprosto excelentní kampaň speciálních jednotek, kde jste místo neustálého střílení naopak pomalu postupovali, říkal jsem si, že tohle je to, jak by kampaně Call of Duty měly vypadat. Další díly ale na to už nedokázaly navázat a já jen smutně vzpomínal na peak Infinity Ward.
Jenže, jak letošní kampaň Black Ops 6 ukazuje, ani ty akční kampaně nemusí být tak špatné. Black Ops je svým zasazením vždy směřováno do období studené války, respektive v novém díle už po studené válce. Moc her v této době logicky nevznikalo a hlavním produktem zábavního průmyslu byly filmy. Ty americké se často držely akčního zasazení a Black Ops 6 se tím inspiruje, ještě se špetkou Jamese Bonda.
Call of Duty
Vůči klasickým kampaním ale zde přeci jen zaujme, alespoň trochu, příběh. Ten je sice naprosto klasický (zbraň, která zničí celý svět), ale v doplnění s krásnými cinematic filmečky jsem se nakonec přistihl, že mě skutečně zajímá, kam se příběh posune a kdo by mohl tahat za nitky.
V mnoha případech nepřinese kampaň nic světoborného a řada misí je prosté střílení. Některé mise ale přeci jen ukážou zajímavé momenty, jako sbírání důkazů v muzeu nebo plnění submisí pro dosažení cíle. Přichází také polo-otevřené lokace, tentokrát ale s poměrně zajímavým principem, který dává smysl a je rozhodně obohacením pro celou kampaň.

Ve výsledku ale jde o poměrně slušný kousek, pokud se budeme bavit o Call of Duty kampaních

Vůbec nejvíce mě ale zaujaly lehce hororové části, které sice do této série vlastně vůbec nepatří, ale opět trochu oživily jinak klasickou střílečku. Obecně tak hra nabídne řadu různých žánrů, z nichž některé sedí více, některé méně. Třeba úplný konec se nejspíše inspiroval snovými pasážemi z Ubisoft her, které mi vždy přišly zbytečně zdlouhavé a nezábavné – to samé platí i u této kampaně, jejíž konec byl v realitě dost chaotický a plný akce, a blouznění v mysli tento slušný konec jenom zbytečně protahovalo a brzdilo.
Ve výsledku ale jde o poměrně povedený kousek, pokud se budeme bavit o Call of Duty kampaních. Stejně jako každý rok ale rozhodně nemůžu říct, že by tento zážitek stál za to, abyste si hru koupili jenom kvůli kampani. Jako vždy je tím hlavním tahounem multiplayer.

Multiplayer: Vyleštěná klasika

Kdybych měl něco říct o multiplayeru, v podstatě bych mohl odkázat na své dojmy z bety. Z testovacího releasu se v podstatě pramálo změnilo. Díky novému enginu vypadá hra opravdu dobře a především si přebírá dobře nastavené základy z předchozích her. Treyarch tak mohl stavět další novinky, na což měl i díky ročnímu bonusu dost času - a podařilo se.
Animace se vůči předchozímu Black Ops zlepšily a jsou více uvěřitelné. Oceňuji především detaily jako upravení postoje zbraně, nebo lehké poťukání zásobníkem o zbraň. Gunplay je stále skvělý, největší novinkou je ale rozhodně omnimovement. Ten dovoluje zcela volný pohyb v běhu, slidu i leže do všech směrů.
Call of Duty
Systém pohybu se po betě dostal do různých výsměšných kompilací, faktem ale zůstává, že jde o jednu z největších novinek co se multiplayeru posledních let týče. Z dřívějšího skákání nebo lehání při soubojích se najednou staly přestřelky mnohem více mobilní, což může a nemusí některým hráčům vyhovovat. Vzhledem k „nutnosti“ se něco učit navíc jsem si zároveň všiml, že se tento systém nepoužívá úplně všude, respektive napříč všemi skupinami hráčů. Za mě je to ale fajn možnost, kterou hráči mohou a nemusí využívat.
Pokud totiž omnimovement alespoň trochu ovládnete, stane se z něj dobrá zbraň, kterou jde navíc různě kombinovat. A také dostáváme lepší zbraň proti sniperům, i když jejich možnosti se s novými mapami poměrně ztenčily.
Call of Duty
Právě mapy jsou pro Black Ops 6 další velkou novinkou. Vývojáři se totiž pro launch rozhodli přinést úplně nové mapy, místo redesignu těch starých. Sice tak chybí starý známý Shipment nebo Nuketown, ale vůbec to nevadí. Designeři totiž zvládli přinést nové mapy, které ve vás vytvoří úplně stejný chaotický pocit, možná ještě větší.
Malé mapy, dostupné prozatím ve speciálním moshpitu, jsou skvěle nadesignovány jak z hlediska hratelnosti, tak vizuálu. Například patrový byt na vás právě díky kulisám působí ještě menší, než ve skutečnosti je, a hrát v něm je snad ještě horší než na Shipmentu. Důl nebo muzeum jsou sice o něco větší mapy, stále ale nabízí velice intenzivní zážitek.

Malé mapy, dostupné prozatím ve speciálním moshpitu, jsou skvěle nadesignovány jak z hlediska hratelnosti, tak vizuálu

Větší mapy jsou už o něco klasičtější, některé jsou vytažené přímo z kampaně a lehce upravené pro lepší MP zážitek. Kromě jedné mapy, kde se vysoce rozmohl spawn killing, také nejde nic vytknout a drží se zajetých kolejí.
Co se bohužel stalo už u minulých Call of Duty a Black Ops 6 to z mě neznámých důvodů přebírá, je prakticky absence zvuku nepřátelských kroků
Call of Duty
Kolem a kolem je multiplayer stále dobrou klasikou, kterou si hráči rozhodně užijí. Gunplay i pohyb zůstává skvělý a mapy jsou opět chytře tvořeny tak, aby přinesly zábavný zážitek ze střílení. Call of Duty jakožto největší série v žánru v tomto opět nezklame, pokud ale čekáte „něco“, co by odlišilo Black Ops 6 od dalších dílů, nedočkáte se.

Zombies: Krvelačný návrat staré klasiky

Fanoušky opěvovaná část Call of Duty hlásí velký návrat. Sice jsme se zombie režimu dočkali už dříve, otevřený svět ve stylu Warzone mu ale skutečně nesedl. Designeři tak hodili novinky za hlavu a pustili se do tvorby osvědčené klasiky, tedy uzavřených lokací s round-based systémem, který má pro skalní fanoušky přichystané tzv. easter eggs.
Ty ale nejsou v pojetí zombies malými a vtipnými kousky, nýbrž regulérní příběhovou kampaní, pro kterou ale nutně potřebujete guide někde z internetu, jelikož hra samotná vám vůbec nic neporadí. Právě kvůli nulovému vedení ze strany hry a „nacházení“ těchto kousků po vlastní ose je to, co fanoušci na zombies měli rádi.
Call of Duty
A Black Ops 6 v tom nedělá nic zásadně jiného. Opět přichází nutnost sbírat zbraně ze zdí nebo mystery boxu, vylepšovat je v pack-a-punch a prodírat se hordami zombíků k dosažení ultimátního cíle. Tentokrát sice nebráníte okna kusy dřeva, ale musíte se neustále pohybovat, aby vás hordy nedostaly.

Designeři hodili novinky za hlavu a pustili se u Zombies do tvorby osvědčené klasiky, tedy uzavřených lokací s round-based systémem

Zároveň máte k dispozici různé vylepšení vašich zbraní skrze salvage parts, které padají z nepřátel, následně klasické perky ve formě plechovek, které musíte na mapě zpřístupnit a koupit. K dispozici také máte scorestreaky a speciální schopnosti, které si v rámci loadoutu navolíte ještě před začátkem hry.
Pár her jsem si opravdu užil, zdá se mi ale, že postup příběhem je poměrně pomalý a náročný, zatímco dostupné vylepšení pro vaší postavu se velice rychle vyčerpají. Postupem času vás přestanou zajímat i různé challenge, které hra nabízí, a v bance budete mít i desítky tisíc dolarů, které si můžete šetřit akorát na pack-a-punch.
Pevně věřím, že do zombie režimu Treyarch ještě obsah přidá, prozatím se mi ale zdá, že hráči rozmazlení obrovskou dávkou obsahu, které jim dnes hry obecně servírují, velice rychle zombies přejí a pokud vývojáři rychle nezakročí s další várkou obsahu, tento režim poměrně rychle upadne. Na pár her, pro osahání a projetí příběhu skrze návody, je to ale rozhodně zábavná část letošního Call of Duty.
Verdikt
Call of Duty: Black Ops 6 je letos ještě více než kdy jindy velkým behemontem co se obsahu týče. Sic krátká, ale intenzivní kampaň, poměrně propracované zombies a samozřejmě chlouba celého titulu, multiplayerová řežba. Po vzoru minulých dílů můžeme čekat, že se celé Call of Duty bude pravidelně ještě více rozrůstat o nové mapy, zbraně, režimy a spousty skinů. Už v podobě, ve které hra vyšla, jde ale o solidní kousek, lehký nadprůměr mezi Call of Duty tituly. Pokud uvažujete o nákupu a jste pravidelným hráčem, je za mě Black Ops 6, oproti třeba Vanguardu, dobrým dílem, který vás rozhodně zabaví.

Doporučujeme

Články z jiných titulů