Mortal Kombat dostává svojí mobilní verzi. Ta má však svoje velké ale...
Co bereme
Odehrává se v oblíbeném universu
Množství bijců
Velké možnosti ve správě bojovníků
To si nechte
Velmi omezená hratelnost
Rychlý stereotyp
Kdo neplatí, musí grindovat
Postrádá základní esence série
6 /10
Reboot bojovkové série Mortal Kombat proběhl ve velké stylu a nedávno vydaný titul si odnesl skvělá hodnocení. Pochvalné bylo rovněž přijetí v herní komunitě a můžeme tak hovořit o perfektním úspěchu, což nebývá u znovuoživení značky tak úplně samozřejmostí. Proč tedy takový úspěch nevyždímat naplno a nepřinést rovněž mobilní verzi této legendární bojovky? Chytré hlavy se daly dohromady a Mortal Kombat: Onslaught je na světě.
Sběratelská mlátička
Podobné projekty jsou vždy samozřejmě spojené s určitými kompromisy, ať už z hlediska hratelnosti, grafického zpracování nebo celkové komplexnosti. To se pochopitelně nevyhnulo ani Onslaught, což ve výsledku vede k prapodivnému hybridu, který velkému bratříčkovi nedělá zrovna dobrou čest a působí celkem nepřirozeně.
Zjednodušeně řešeno se jedná o sběratelské RPG, ve kterém si sestavíte svůj vysněný tým a vyrazíte do boje proti nekonečným vlnám nepřátel. Zmíněný koncept určitě nepatří k těm nejobjevnějším, ale v rámci mobilních her jde o celkem oblíbený žánr. A je vlastně jasné, proč tomu tak je. Sdílejí konkrétní universum a nabízejí nenáročnou hratelnost. Hráči tak získávají pocit, že jsou součástí oblíbeného světa a mohou si své hrdiny užívat téměř kdekoli. Naopak nevýhodou se často stává kolovrátková hratelnost a mikrotransakční peklo.
Nejinak je tomu i v případě Mortal Kombat: Onslaught. Titulu, který tak vlastně naplňuje veškerá očekávání v rámci žánrového zasazení. Pohybujete se v oblíbeném universu, ve kterém se setkáte s většinou oblíbených postav. Hra nabízí příběhový režim, množství nejrůznějších výzev, mód Arena či oblíbenou věž. Hráči si postupně zpřístupňují jednotlivé bojovníky, které umisťují na soupisku. Všechny bijce lze levelovat a zvyšovat tak jejich hodnocení v několika základních parametrech, mezi které řadíme poškození nebo obranu.
Dobrý den, karty ven
Vývojáři se rozhodli titul prezentovat jako RPG záležitost, proto nezapomněli implementovat také řadu doplňujících možností, které by mohly alespoň na oko zapadat do této kategorie. K dispozici je tak poměrně bohaté množství nejrůznějšího vybavení pro jednotlivé bojovníky, které zahrnuje zbraně, brnění, helmice apod., jež posilují jednotlivé atributy. Veškeré vybavení lze pochopitelně dále vylepšovat, což ostatně platí i pro dostupné specifické ability pro každou postavu. Možností v rámci přizpůsobení jsou poměrně velké, což ve výsledku utváří mnoho strategických možností při sestavování toho nejsilnějšího týmu.
Vše je pochopitelně navázáno na in-game měnu, která je v tomto ohledu klíčová. Za každou absolvovanou hru, respektive vítězství tak hráči získávají odměny, které následně investují do vylepšování a posilování konkrétních postav. Herních měn je dostupných několik. Některé se hromadí poměrně snadno, jiné samozřejmě obtížněji a v takovou chvíli přichází na řadu možnost skutečných investic ve formě reálné měny. S rostoucí obtížností se postupně hráči začínají točit v uzavřeném kruhu, ze kterého vedou jen dvě cesty. Poctivý a usilovný grind nebo investování reálných peněz. Pokud patříte k trpělivým šetřílkům, můžete se k úspěchu probojovat také, jen za cenu investice velkého množství času. Pokud ne, připravte si kreditní karty a všechno půjde jako po másle.
Pokud patříte k trpělivým šetřílkům, můžete se k úspěchu probojovat také, jen za cenu investice velkého množství času
Jedná se pochopitelně o tradiční a zaběhnutý model podobných her, v tomto ohledu se tedy nemůžeme tvářit překvapeně, zejména potom u free-to-play titulu, kterým Mortal Kombat: Onslaught je. Tím zásadnějším problémem je ale samotná hratelnost, které dokáže hodně rychle omrzet. V příběhovém módu se budete prokousávat skrze jednotlivé kapitoly a vypořádávat se s jednou vlnou nepřátel za druhou. Co se samotných soubojů týče, jsou hráči pasováni spíše do role pasivního diváka. Vše je totiž víceméně automatizováno a vaši bijci si poradí sami. Jediným hratelným prvkem tak zůstává načasování speciální ability konkrétních postav. Ty jsou vázané na cooldown a dají se tak využívat omezeně. I tak ale v praxi platí, že nemá cenu otálet. Když to máš, tak to ukaž a pošli do hry to nejlepší.
O tom, že vývojáři samotnému boji nevěnovali příliš pozornosti svědčí i skutečnost, že lze aktivovat automatizovanou hru či použít dvojnásobné zrychlení. V tomto ohledu je Onslaught bohužel hodně prázdnou hrou, která začíná nudit rychleji, než začne vlastně bavit. Veškerá hratelnost titulu se tak odehrává v menu správy týmu.
Teplo v kapse
Bojovníků je k dispozici opravdu velké množství a každý milovník série si určitě přijde na své. Jak jsme již zmiňovali, ocenit musíme dostupné vybavení, stejně jako specifické ability, které se na postavy váží. Příběhový mód je pochopitelně doprovázen množstvím cut-scén, bohužel nepříliš valné kvality. Animace nejsou nikterak ohromující, navíc chybí dabing. Veškeré dění se tak odehrává formou filmečků s titulky.
Co se samotných soubojů týče, ty vypadají poměrně obstojně. Jednotlivé animace na sebe hezky navazují a scéna dokáže vypadat poměrně dynamicky. Škoda jen nepříliš detailně zpracovaných prostředí a jejich častá recyklace. Neustále se tak pohybujete na stejných místech, což jen podporuje rychlý stereotyp.
Z hlediska ovládání vlastně není ani co hodnotit, vystačíte si s jedním prstem, v případě automatizovaného hraní i bez něho
Na scéně se místy pohybuje klidně i 10 bojovníků, což má za následek tak trochu vyšší nároky na hardware mobilního telefonu. Já jsem recenzoval na telefonu Samsung A52 5G, který dostával místy slušně zabrat. Velké zahřívání bych asi dokázal zvládnout, ale propady snímkování na nehratelnou úroveň už dokáží zážitek řádně otrávit. Ještě štěstí, že jde spíše o pozorovací hru, ve které vlastně o nic nikdy nepřijdete. Naštěstí grafické problémy odpadají u výkonnějších zařízení, jako je třeba Galaxy S23 či přímo herně zaměřený POCO F4 GT. Z hlediska ovládání vlastně není ani co hodnotit, vystačíte si s jedním prstem, v případě automatizovaného hraní i bez něho.
Z uplynulých odstavců jste asi všichni pochopili, jak na tom Mortal Kombat: Onslaught je. Nebuďme měkcí a nazývejme věci pravými jmény. Tahle mobilní odbočka nedělá nedávno vydanému rebootu zrovna dobrou pověst. Odehrává se ve stejném universu a snaží se vyždímat maximum, bohužel není to úplně zábava. Hratelnost je opravdu minimální a důraz na finanční tahačku až moc nápadný. Rád jsem se do tohoto světa vrátil, ale příliš jsem si ho neužil.
Verdikt
Mortal Kombat: Onslaught nás příliš neoslovil. Tahle sběratelská odbočka postrádá klíčové esence velkého bratra a nenabízí příliš velké množství zábavy. Hratelnost je opravdu minimální, stereotyp se dostavuje až příliš rychle a grindování mezi mé záliby také zrovna nepatří. Dost možná je to tím, že nepatřím do cílové skupiny těchto mobilních odboček, ale zábavné hraní si představuji trochu jinak. Tento projekt na mě působí spíše jako jedno velké parazitování na legendární značce než krok směrem k herní komunitě.
Hra byla recenzována na telefonech Samsung Galaxy A52 5G, Galaxy S23 5G, Xiaomi 12, POCO M5s a F4 GT.