Přemýšleli jste někdy nad Římskou říší? Nebo nad hrdinskou smrtí při záchraně lidstva? Pokud ano, gratulujeme. Impérium vás už očekává.
Space Marine 2 přichází v opravdu skvělý čas. Nadšení a obrovský hype z Helldivers 2 pomalu odpadl, nicméně furt v nás plane oheň boje za „něco většího“. Válka za šíření demokracie měla skvělé kulisy dvou odlišných stran, Space Marine 2 tak na to navázal s obrovským světem Warhammeru i skvělým mottem „bojuj za Impérium“. I hráči neznalí světa Warhammeru (včetně mě) takové jednoduché heslo pochopili a začali Space Marine 2 hned hypovat.
Hned na začátek je ale nutné říct, že novinka od Saber Interactive není vůbec podobná Helldivers 2, i když se na internetu mnohdy dočtete opak. Space Marine 2 vsází na ozkoušený hack and slash žánr – zkrátka řežte všechno, co vám přijde do cesty a o ničem jiném nepřemýšlejte. V tom hra opravdu exceluje, bohužel ale větší hloubka začne časem chybět.
Sto let pokání
Druhý Space Marine navazuje na více než 10 let starý díl, což už je na poměry videoher pěkně dlouhá doba. I proto vás hra postupně seznámí s prostředím, kam vás hra vhodila, a některé věci si nechává i jako příběhové překvapení. I když jde o „blbou“ mlátičku, svět Warhammeru nabídne poměrně zajímavý příběh i dialogy, které sice nekypří velkou hloubkou, zároveň ale nedostanete indickou telenovelu. Pěkným bonusem jsou české titulky.
Ve zkratce se tak ujmete zkušeného veterána Tita, který se do služby vrací po sto letech, a to bez záznamů v rejstříku. To zapříčiní velkou nedůvěru nejen u vedení, ale především u vašich dvou parťáku v jednotce – buď vašich kamarádů v případě co-op, nebo botů v případě solo průchodu kampaní. Vaším úkolem je ta nejen porazit nepřítele, ale také zatřít jakékoliv nařčení ze zrady.
Unreal Engine skutečně dělá divy a díky uzavřeným lokacím mohli vývojáři narvat do prostředí spoustu malých detailů
Čím Space Marine 2 na první pohled zaujme je grafická stránka – hra vypadá skvěle. Unreal Engine skutečně dělá divy a díky uzavřeným lokacím mohli vývojáři narvat do prostředí spoustu malých detailů, které dohromady vytvoří živý a uvěřitelný svět. Navíc Warhammer tradičně nešetří mohutností a Space Marine 2 na tento trend navazuje. Hra si ve správných chvílích na vás připraví krásné výjevy masivního světa s obrovskými hordami tyranidů, masivními kláštery Impéria nebo obrovskými kanóny marně se snažící alespoň zastrašit tisíce hmyzích nepřátel.
Stejně epicky se ale cítíte i vy. Ultramariňáci nejsou klasickými vojáky, ale chodící tuny železa s obrovskými zbraněmi a tvrdým hlasem. Co Helldivers 2 tak získávalo na humoru, Space Marine 2 supluje správným gigachad stylem hlavních postav a krvavými popravami nepřátel, kterých si díky nutnosti doplňovat štít užijete víc než dost – celkem jich hra skýtá více než 50 a pohled na ně se, stejně jako například v Doom Eternal, zkrátka neomrzí.
Sto krát opakování
Kampaň trvající přibližně 10 hodin vám neustále sype nové lokace ve formě uzavřených koridorů. Nepřátelé se poměrně hezky mění a jakmile se trochu začnou hmyzáci omrzovat, objeví se nová forma nepřátel. Vývojáři ze Saberu navíc využívají své systémy z World War Z, tudíž se na vybraných lokacích dočkáte i skvěle vypadajících hord tyranidů, kteří společným nabalením na hromadu těl vytvoří dostatečně vysokou plošinu pro přelezení vysokých překážek.
Zatímco nepřátelé a lokace ani zbraně se neomrzí, jednotvárnost misí už ano. Celou dobu jsem doufal, že si zastřílím z onoho obrovského kanónu, vlezu do mechanoida připomínajícího Pacific Rim nebo snad převezmu řízení jednoho z tanků – nic z toho se ale nekoná. V kampani budete mít jenom jeden úkol, a to neustále někde mačkat tlačítka – výtahu, elektřiny, bomby, je to jedno. Nic víc než tlačítka a souboje s pomocí meče nebo zbraně ale bohužel nedostanete. A je to opravdu velká škoda.
V kampani budete mít jenom jeden úkol, a to neustále někde mačkat tlačítka
Právě ona repetitivnost úkolů spojená s uzavřenými koridory totiž Space Marine 2 zbytečně shazuje. Jak už jsem říkal, hra přichází ve výborný čas a kdyby vývojáři dodali do misí o špetku více obsahu, nebyla by konkurence. Teď je z toho ale bohužel „jen“ další dobrá mlátička ze světa Warhammeru.
Coop ani multiplayer tomu bohužel nepomůžou. Kromě kampaně nabízí hra i speciální operace, které jsou s ní úzce spjaty. Vedlejší úkoly, které podporují hlavní dějovou linku, si totiž můžete sami odehrát v dodatečných misích, a to vždy se živými hráči, ať už jde o vaše kamarády, nebo randomy z internetu. Jejich unikátností je, společně s PvP multiplayerem, systém tříd postav, přičemž každá z nich má unikátní schopnost. Jde o velice pěkný detail, díky kterému se příběh Space Marine 2 ještě o trochu více rozvíjí, bohužel se ale opět nedočkáte ničeho nového, než střílení hord nepřátel a mačkání tlačítek.
PvP multiplayer pak opravdu nepřekvapí. stejně jako například v Halo jej beru spíše jako takový doplněk v případě, že se nedokážete odpoutat od obrazovky se svým železným obrem. MP nabízí klasické režimy jako je domination nebo capture the flag, a stejně jako coop nabídne speciální třídy mariňáku, každý z nich mající různé schopnosti.
Verdikt
Space Marine 2 má rozhodně velice dobře vykročeno k tomu, aby se udržela po delší dobu. Nejde o revoluční kousek, nicméně Saber Interactive se podařilo vykutat opravdu zábavnou mlátičku, kterou k obrovskému hypu brzdí nedostatek různorodého obsahu. Pokud se ho podaří v krátké době vyřešit, máme tu další Helldivers, bohužel se ale obávám, že vývoj novinek zabere poměrně dost času.