Star Trek je legendou, ale hry z tohoto světa vychází poskrovnu. Resurgence je možná spíše takový interaktivní film, který esenci Star Treku zachytil božsky, ale jinak je provedený naprosto otřesně.
Co bereme
Příjemný příběh plný tajemství
Perfektní Star Treková atmosféra
Na vašich rozhodnutí záleží
Využití ze seriálu známých postav
To si nechte
Těžkopádná hratelnost
Přehnané používání quick-time eventů
Nezábavná střelba a stealth
Horší optimalizace
Často vypadávají titulky
5 /10
Na Star Treku jsem vyrůstal, viděl jsem každou epizodu rovnou několikrát a vždy mě mrzelo, že her z tohoto univerza vychází velmi málo. Možná i proto jsem si na první pohled béčkově vypadající hru Star Trek Resurgence zapamatoval. Pracovali na ní bývalí vývojáři z Telltale a skutečně se hraje úplně jako další hry tohoto studia. Zkrátka interaktivní film, kdy v průběhu hraní určujete odpovědi a reakce vaší postavy.
Čistě příběhová, hrůzně optimalizovaná a hratelnostně nezábavná. Přesto jsem si ji zamiloval. Vývojáři ze studia Dramatic Labs ukázali, že jsou fanoušci seriálu a pro stejný typ lidí udělali hru. Otázkou tedy zůstává: jste dostateční trekkie, aby vás hra bavila?
Komplikovaná jednání
USS Resolute je poslána na nebezpečnou misi a v příběhu figurují dvě hlavní postavy. Nová komandérka Jara Rydek a technik Carter Diaz. Po relativně nudném a zdlouhavém úvodu, kdy se představí posádka a hlavní postavy, jste hozeni do hlavního děje. Raketoplán slavného Spocka byl téměř zničen cestou na jednání mezi Hotari a Alodyany a po jeho záchraně mu v dalších krocích asistujete.
Alodyani postavili dilithiové doly a Hotari tam „zaměstnali“ v podstatě jako otroky. Hotari z toho pochopitelně nebyli nadšení, být otroky se blíží běžnému zaměstnání, jen je za to menší plat, více práce a horší tresty. Hotari však povstali, doly přebrali a mezi oběma rasami hrozí válka. Pochopitelně se nemohou dohodnout, kdo by měl doly spravovat a jelikož je pro Federaci dilitium zásadní, snaží se situaci vyřešit jako neutrální činitel.
Děje se tu však ještě něco zvláštního. Hotari mají, zdá se, k dispozici jakousi silnou a tajemnou technologii. Technologii převažující jejich možnosti, dokonce i možnosti Federace. Že by patřila jiné dávné, vyspělejší civilizaci? Ostatně Alodyané mají k dispozici mnohem mocnější zbraně než Hotari a stejně se k útoku na planetu Hotari Prime neodvážili kvůli tajuplné iontové bouři.
Na vašich rozhodnutí záleží
Hlavní tvůrkyní děje je Jara Rydek. To ta se vydává na důležitá jednání a odhaluje největší spiknutí. Vyprávění příběhu z pohledu dvou postav je zde však geniální. Carter Diaz jakožto běžný technik zkoumá záhady tajuplné technologie a navíc udržuje vztahy i s níže postavenými členy posádky. Vy tedy děláte rozhodnutí a zároveň přicházíte na to, co se vůbec děje.
Na rozdíl od většiny Telltale her vaše rozhodnutí opravdu hrají roli. Ovlivňují vztahy s posádkou i samotný průběh děje a díky tomu je příběh znovuhratelný. Hlavně se ponoříte do děje, který je vypracován perfektně, jako tradiční epizoda Star Treku.
Děj je pomalý a investigativní. Hra dokáže perfektně vzbudit zvědavost po tom, co se děje a zároveň vám umožnit si trochu odpočinout. Atmosférou je to možná dosud nejlepší ztvárnění Star Treku a občasné postavy ze seriálu, zejména pak Spock, velmi potěší. Vše je navíc skvěle napsané i namluvené. Jen se to špatně hraje.
Obtíže důstojníka Hvězdné flotily
Snad všechny hratelností prvky jsou vlastně špatně. Chůze je těžkopádná a většina úkonů je řešena quick-time eventy. Ty jsou obecně nezáživné, je jich hodně a některé skoro otravují. Střelba je spíše protivná, protože se nepříjemně míří, nepřítel je zde hodně a jste ukotveni na místě. Vykoukni, vystřel, schovej se. Jak na střelnici, jen teda občas střílí terče na vás, což nebývá moc příjemné. Stealth je obzvlášť ubíjející a každou podobnou pasáž jsem si odtrpěl.
Úkony bývají zdlouhavé. Létání raketoplánem není tak katastrofální, ale není dost dynamické, abyste to chtěli dělat 15 minut. Umisťovat 6 tyčí na zesílení transportéru také nebylo třeba a některé minihry jsou zábavné, ale po čtvrté za sebou také nebaví. Vývojáři nějak nemají odhad, kdy to utnout.
Užíval jsem si však používání trikordéru. Není to jen nutná činnost, v průběhu skenování postupně zjišťujete více informací a můžete si pomalu dělat obrázek, než vám to hra prozradí. Obecně zkoumání je zde provedeno na jedničku. Stejně jako Star Trek, akce má choreografii jak na úrovni potulné společnosti hereckých bezdomovců, ale příběh je naprosto úchvatný.
A abych nezapomněl, automatické ukládání je často umístěno divně a žádná scéna nejde přeskočit. Rovnou na několika místech se snadno můžete překliknout, abyste se dostali do hlavního menu, a v tu chvíli musíte opakovat třeba 10 minut hraní. Ach, to by vykolejilo snad i Vulkánce!
Optimalizace jak od Ferengů
Hra není graficky nejkrásnější, působí jak The Sims, ačkoli musím pochválit rozložení některých úrovní a hlavně soundtrack. Přesto optimalizace je strašná, propady FPS nejsou pouze občasné, často se navíc neukáží titulky a celkově hra působí béčkově.
Celkových cca 10 hodin hraní jsem si užil, ale kvůli příběhu a atmosféře. Všechno čistě herní vlastně selhalo, což je veliká škoda.
Verdikt
Jeden z nejlepších herních Star Treků, ale jedna z nejhorších her poslední doby. Pro fanoušky skoro povinnost, příběh si rozhodně užijete. Ostatním však doporučujeme dát ruce pryč.