Náš kníratý Mario se vrací v remaku hry, kterou u nás nejspíš většina lidí nikdy nehrála. Z roku 1996, jedná se o celkem typické JRPG, které se nyní snaží dokázat, že stále nepatří do starého železa… nebo na hromadu opotřebených krunýřů.
Co bereme
Zlepšení textur a celkové grafiky
Originální nepřátelé
Skvělá hudba
Vtipné
To si nechte
Stereotypní průzkum mapy
Nutnost farmení expů
Stále působí staře, nepřiměřeně k ceně
7 /10
Mario už divno není pouze skákačka. Pro Nintendo je to v podstatě značka, kterou japonský gigant použil mimo jiné na závodní, sportovní nebo třeba pohybové hry. V roce 1996 se na konzoli SNES objevil Mario i jako klasické JRPG se vším všudy – příběhem, dialogy i vedlejšími postavami.
Nedávno vyšel počin také na konzoli Nintendo Switch. Jedná se o remake, který zlepšil grafiku, hudbu a zvuky, k tomu přidal nějaká menší vylepšení a hru vypustil do světa. Stojí ale za to?
Netradiční Mariovo dobrodružství
Hra začíná tak, jak to u Maria znáte. Princezna je opět unesena Bowserem (ehm, tou želvou s trny) a držena na jeho zámku. Tam ji půjdete vysvobodit a po souboji se vám to téměř povede. Pak ale však do zámku zabodne obří meč a vy se snažíte zjistit, co to má sakra znamenat.
Nová výzva je na samotného Maria náročná, a proto má své spojence. Jak známé postavy jako princezna nebo i sám Bowser, tak neznámé. Všichni se svými vlastnostmi, vtípky a dokonce i vstupními cut-scénami.
U hry se skvěle zasmějete a co víc, doprovodný soundtrack se vážně povedl
Od příběhu samozřejmě nečekejte žádné zázraky. Je však hlavně vtipný. Postavy si celkem neberou servítky, jsou dokonce schopny vás poslat do pr… Obvykle se ale setkáte s vizuálními vtipy. U hry se skvěle zasmějete a co víc, doprovodný soundtrack se vážně povedl a remake ho trošku naboostoval.
Tahové souboje s dobrým načasováním
Souboje zde fungují tak, že máte několik postav a na tahy určujete, co kdo udělá. Může to být útok, speciální schopnost různého typu či použití předmětu jako houbičky na doplnění života nebo kytičky na doplnění FP… v podstatě many.
Mírným ozvláštněním je, že při útoku můžete načasovat zmáčknutí „A“ tak, abyste udělali větší poškození, nebo hledat správnou speciální schopnost na konkrétního soupeře. Třeba létající želvy jsou náchylné na skoky na hlavu, zatímco krokodýl je nerad, když mu zapálíte ocas. Nepřátelé jsou navíc originální a patřičně ujetí!
Bohužel hra má také hodně farmení expů a bez silných postav se dál nepohnete. U mě to způsobilo, že jsem hodně času strávil nudnými, opakujícími se boji
Boje probíhají ve většině případů tak, že se procházíte po mapě a někdo vás napadne. Mapy jsou kvůli tomu členité a vy se máte nepřátelům také vyhýbat, jinak vás postupně udolají. Ve výsledku mi to bohužel přišlo spíše stereotypní a jednotvárné. Průzkum za mě nebyl tolik zábavný, jelikož kamera je stacionární a pohyb po mapě mi přišel spíše těžkopádný.
Bohužel hra má také hodně farmení expů a bez silných postav se dál nepohnete. U mě to způsobilo, že jsem hodně času strávil nudnými, opakujícími se boji, které byly jistou otravou povinností, než jsem se dostal k něčemu zajímavějšímu.
Upravená grafika, na které stáří pořád vidíte
Super Mario RPG se dočkal faceliftu. Hra má nové textury, nové filmečky. Je hezčí, dobře funguje na Nintendu Switch, ale ve výsledku je to spíš jak 50-ti letá žena, co si na sebe dá kupy make-upu, aby zaujala zajíčka v baru. Hra je pěkná, ale ne, nepůsobí to jako nový titul.
Není to nutně závažná kritika. Můžeme to považovat za úspěšný remake. Přesto si musím říkat, že tato hra od vás vyžaduje 60 dolarů, a přitom je to vlastně stále ten starý titul. Nintendo si dalo práci, aby remake působil dobře, jen to stále není zcela nová hra a cena by to měla reflektovat.
Verdikt
Co říct závěrem?. Po internetu hra sbírá vysoká hodnocení. Za mě to je příjemný titul, ve kterém však vidím featury, které v dnešní době nejsou to pravé. Hra navíc není moc dlouhá, zabere vám něco kolem 12 hodin. Možná jen nejsem cílovka, nebo mě zkrátka neovlivnila nostalgie.