Letošní The Game Awards se příliš s řečníky u mikrofonu nemazlily a někteří tak neřekli vše, co chtěli.
Řeč, kterou si šéf studia Larian Studios Swen Vincke pečlivě připravoval pro příležitost převzetí ceny za hru roku neměla dostatek prostoru, protože organizátoři poněkud neobratně nastavili třicetivteřinový limit na délku děkovných řečí. Z toho důvodu se nakonec Vincke rozhodl sdílet vše, co měl na srdci alespoň na sociální sítě.
Na úvod děkoval organizátorům the Game Awards za to, jak velkou událost připravili a také komunitě hráčů, kterou chtěl potěšit mimo jiné tím, že si na celé udílení cen vzal brnění. Potom už se Vincke přesouval přímo k děkování celému týmu, který na hře pracoval.
"V titulcích najdete přes dva tisíce lidí a všechny nemůžu jmenovat, chci se zaměřit na skupinu lidí, kteří ne vždy dostávají ocenění, které si zaslouží. Týmy QA, lokalizace, podpora, operativní tým, vydavatelský tým, testeři a každý další vývojář v Larianu. BG3 by bez vás neexistovalo a všichni můžete být velmi pyšní," děkoval Vincke často opomíjeným sekcím svého týmu.
"Chtěl bych tuto cenu věnovat přátelům a členům rodiny, které jsme ztratili během vývoje, včetně Jima, našeho hlavního cinematic animátora, který zemřel minulý měsíc a já osobně potom také mému otci, který zemřel týden před spuštěním naší early access kampaně. Něco jako BG3 neuděláte pokud nemáte podporu lidí kolem sebe. Já sám chci poděkovat pěti speciálním lidem, šílenému psovi i jednooké kočce, že se mnou vydrželi," pokračoval na osobnější rovině.
Následně Vincke nezapomínal také na týmy lokalizačních partnerů, herců či DnD tým a další partnery. "Chtěl bych to zakončit příběhem o mém rozhovoru s vydavatelem, který mi řekl, že naštěstí pro ně jsou hry poháněné ideály. Myslel to spíše jako slabinu, ale měl pravdu. Hry jsou unikátní umělecká forma stejně důležitá jako knihy, hudba, filmy. Mnozí vývojáři dělají hry, protože milují vidět ostatní, jak se ponořují do jejich výtvoru. Nejde jim o peníze ve větší míře než jako o palivo sloužící k tomu, abychom mohli tvořit nové a ještě lepší hry. Kam a jak jdeme je to, co si vždy pamatujeme," uzavíral potom Vincke.