Zkušený herní vývojář Stig Asmussen, který stál například za sérií Star Wars Jedi a pracoval i na původní sérii God of War, založil vlastní herní studio Giant Skull. Bývalý šéf vývoje v Respawnu si do svého nového týmu přivedl i několik dalších zkušených tváří z Respawnu i jiných studií.
"Opravdu jsem si užil svůj čas v Respawnu a práci s Jedi týmem. EA nám dávalo velkou podporu, ale tato příležitost se objevila a jakmile jsem nad ní začal uvažovat, nešlo se jí zbavit," vysvětloval své rozhodnutí založit vlastní studio. "Začátky Respawnu byly tak zábavné. Byli jsme jako garážová kapela. Bylo to jedno z mých oblíbených období kariéry. Tvorba týmu byla nesmírně zábavná," pokračoval v rozhovoru pro Gamesindustry.biz.
Vývojářské studio Giant Skull se samo popisuje jako studio pracující na titulech, které si budou zakládat na hratelnosti a strhujícím příběhu s tím, že hlavním žánrem by měly být akční adventury. Vzhledem k minulosti práce Asmussena v tomto ohledu tak nemusíme mít příliš obav a můžeme tušit, že hodlá pokračovat přesně v tom, co umí velmi dobře.
"Bylo by od nás pošetilé snažit se dělat něco, s čím nemáme zkušenosti. Zároveň jsem velmi vděčný, že můžeme pracovat na typu her, který rád hraju. Chci dělat single player hry. To je to, co mě baví a chci v tom pokračovat," prozradil Asmussen a zdůraznil také, že pro něj bylo velmi důležité, aby studio bylo nezávislé.
Navzdory tomu, že studio bude nezávislé, Asmussen věří, že je schopné tvořit AAA hry. "AAA někdy znamená také AAA rozpočet. Hodně toho ale záleží na tom, jak zvládáte svůj počet zaměstnanců a jaká vzbuzujete očekávání. To může hru udělat mnohem dražší, pokud na ní pracuje velké množství lidí po dlouhou dobu. Nemyslím si, že potřebujete stovky zaměstnanců. Nevím jak velcí budeme, ale myslím, že můžeme dělat úspěšné AAA hry se stovkou lidí," popisuje Asmussen finančně náročnou tvorbu AAA her.
Ambiciózní projekt Asmussena bezesporu zaslouží velkou pozornost a pokud se mu podaří naplnit jeho plány, nemáme obavy o to, že se mu povede dobře. Hry na kterých Asmussen pracoval mluví samy za sebe a akční adventury jsou natolik populární žánr, že pokud se na trh přidá další kvalitní položka v této kolonce, studio Giant Skull se o svoji budoucnost bát nemusí.