Svět bez Yakuzy by bezesporu byl o kousíček smutnějším místem.
Série Yakuza si za dlouhé roky svojí existence našla cestu k milionům fanoušků a stala se jednou z velmi dobře fungujících značek herního průmyslu. Její počátky ovšem nebyly zdaleka tak růžové. Bývalý kreativní šéf Sega a stvořitel Yakuzy Toshihiro Nagoshi se rozpovídal o tom, že Sega původně jeho návrhy na Yakuzu zamítla.
Když totiž přišel s prvním návrhem Yakuzy, bylo podle Sega nesmírně náročné vydat celosvětově úspěšnou hru a chtěla tvořit věci, které osloví masy. Což by Yakuza podle Sega zřejmě nebyla. "Vedlo to k přístupu, který chtěl dělat hry pro masy. Hry, které prodáte komukoliv a kdekoliv. Mnozí producenti tak přemýšleli," vysvětloval Nagoshi.
"Jasně že to hned odmítli. Byl to pravý opak toho, co jsem zmiňoval. Děti by to nemohly hrát, neprodali byste to moc ženám a ani zámořskému publiku aniž by se to setkalo s odporem," pokračoval. Nakonec se však série Yakuza přece jenom rozjela i když její start byl odsouhlasený až na několikátý pokus.
Yakuza je aktuálně jednou ze světově proslulých značek, které s každým dílem rostou. Její nejnovější pokračování nese ovšem jiný název Like a Dragon a stal se zatím nejhranější hrou v historii série, který navíc posbíral skvělá hodnocení. Vypadá to tak, že o budoucnost Yakuzy (Like a Dragon) se bát nemusíme.