Recenze hry Songs of Conquest. Moderní a svižnější Heroes

Vojtěch Matušinský
Vojtěch Matušinský
28. června 202410:58

Slavná série Heroes of Might and Magic dokáže stále skvěle zabavit, ale ruku na srdce, stáří je na ní znát. A než mě ukamenujete, je to skvělý titul pro pamětníky, ale pro nováčky může být lepší třeba Songs of Conquest.

Co bereme
  • Easy to learn, hard to master
  • Svižná hratelnost
  • Rozdílné frakce
  • Příjemná multipalyerová kampaň
  • V podstatě neomezené množství obsahu díky editoru map
To si nechte
  • Dokáže být rychle stereotypní
  • Místy nepřehledné, na pixel art si musíte zvyknout
  • Čtyři frakce se rychle ohrají
8 /10
Songs of Conquest
Ubisoft sérii Heroes of Might and Magic za ty roky dělal horší a horší. Dopadlo to tak, že ten třetí díl je vlastně stále nejhranější, je neustále módovaný a stále dost živý. Pokud vás tato hra láká, ale nikdy jste ji nehráli, přeci jen narazíte na zub času.
Hry jsou dnes rychlejší a svižnější. Jsme v netrpělivé době. Chceme akci a vzrušení. A ačkoli za dobrým čekáním je často odměna, trh má naštěstí krásu v tom vyjít nám vstříc. Třeba náhle vytvořit hru, která Heroesy vlastně kopíruje, ale tím způsobem, aby přinesla dost jiný zážitek. Právě pro ty netrpělivé, mladší hráče. A tím je Songs of Conquest.

Vyvrcholení do 10 minut

Heroes of Might and Magic 3 zakládají svou hratelnost na tom, že postupně prozkoumáváte mapu, vylepšujete svého hrdinu, jednotky a základnu, kupujete nové jednotky a tím postupně zesílíte natolik, že porazíte svého nepřítele. Songs of Conquest je o tom samém, jen vám nic nemá trvat déle, než nějakých řekněme 10 minut.
Songs of Conquest
Váš hrdina se hýbe rychle a mapa je přeplněná předměty a nepřátelskými armádami. Když začnete bitvu, boj je velmi svižný a máte dokončeno než bys řekl "Songs of Heroes". Díky tomu můžete do mnohem více jiných bojů. Základna nemá žádnou town screen, budovy stavíte rovnou na světové mapě, nejsou moc drahé a jste tím motivováni, abyste stavěli hodně a viděli, jak se vaše základna rozrůstá.

Váš hrdina se hýbe rychle a mapa je přeplněná předměty a nepřátelskými armádami. Když začnete bitvu, boj je velmi svižný a máte dokončeno než bys řekl "Songs of Heroes"

Pouhý začátek hry se svižně obrátí k tomu, že máte velkou základnu, velkou část mapy už obsazenou a hrdinové jsou postupně ready na větší a větší boje. Dlouhá startovní fáze, která je pro Heroesy typická, vám tady nezabere zdaleka tak dlouho. A Songs nechtějí být bezcharakterní rychlovkou. Průzkum je vlastně zábava díky neustálým popisům skoro všeho.
Songs of Conquest
Fantasy svět je jedno velké klišé, ale takové klišé, které milujete i na sté opakování. Byl jsem dobrodruhem, než jsem dostal šípem do kolena. Tady máte nemrtvé, rytíře, otrokáře… jen místo skřetů žáby. Protože fantasy skokan, co umí bažinnou magii, je strašně cool pro každého batrachologa.

Hurá na ně!

Boj vám po prvním zapnutí bude připadat jak Leeroy Jenkins. Jednotky se rychle hýbou, prostředí je živé s různou elevací, takže jste vlastně naváděni k tomu, něco dělat. A magie se vám neustále dobíjí. Je tu prvek esencí, který vám odemyká postupně silnější a silnější kouzla. Ale čekat nemusíte a prostě všechny zpražit vším, čím to jen jde, aniž byste cokoli četli.
Songs of Conquest
Čím víc ale hrajete, tím víc vidíte jistou strategickou rovinu. Světe div se, je fajn číst, co jednotlivá kouzla dělají. A dobrá kombinace kouzel a jednotek může vést k vítězství. Boje jsou hodně rychlé, každopádně řízený masakr z vaší strany může vést k tomu, že vám zemře méně vojáků, a to obvykle chcete. Obvykle. Můžete také nepřítele neustálými útoky oslabovat umírajícími armádami, než ho další dorazíte. Někteří z vás možná zemřou, ale to je oběť, kterou jsem ochoten podstoupit.

Boje jsou hodně rychlé, každopádně řízený masakr z vaší strany může vést k tomu, že vám zemře méně vojáků, a to obvykle chcete

Pak zjistíte, že sbírat správné předměty a vybírat si hrdiny chytře a nejen podle obrázku se také vyplatí. Jsou tu specializace a je možné vše naplánovat chytřeji. Hra má tu správnou atmosféru stylu easy to learn, hard to master. A to mě osobně hrozně baví.

Dezerce na všech frontách!

Určité rozdíly poznáte i podle toho, za jakou frakci hrajete. Rozdíly vám kompletně nezmění herní styl, nicméně podepíší se na tom, jaké jsou vaše startovní jednotky, jaké máte schopnosti či jakou nosíte vlajku. Každá frakce má navíc svou kampaň, která není vůbec špatná, jelikož se děje všech frakcí protínají. Je však znát, že je to spíše okrajová část hry. A ve výsledku je pravda, že čtyři frakce se ohrají relativně rychle.
Songs of Conquest
Ta hlavní je Skirmish, ať v singleplayeru nebo v multiplayeru. A map je dost i díky level editoru. Hra tedy teoreticky obsahuje doslova nekonečné množství map. Editor je navíc příjemný, jelikož ho může používat i lajk bez technických schopností v programování vesmírných raket.

Map je dost i díky level editoru. Hra tedy teoreticky obsahuje doslova nekonečné množství map

Graficky vypadá hra dobře, pokud máte rádi pixel art. Z praktické stránky jsem si musel opravdu hodně zvykat, poté už jsem si atmosféru hry, dotvořenou skvělou hudbou, spíše užíval. Technicky totiž hra není vůbec špatná.
Je to stereotypní, a vlastně „upravené Heroesy“ to vystihuje až moc dobře, ale mnohým to zkrátka stačí. A pokud jste cílovka, můžete si tu hrát opravdu dlouho. Takže prošla velmi dobře. Jen neočekávejte spasitele žánru tahových strategií. Pro mě osobně to byla spíše příjemná jednohubka.
Verdikt
Solidně odvedená tahová strategie, která dokázala převést Heroes of Might and Magic do moderního a rychlejšího stylu. HoMM nenahradí a vlastně mě osobně ničím vyloženě neohromila. Je však odvedena velmi solidně, a to cílovce bude určitě stačit.

Doporučujeme

Články z jiných titulů