Nová hra Saros od Housemarque by bez Sony nejspíš nikdy nevznikla

Nová hra Saros od Housemarque by bez Sony nejspíš nikdy nevznikla
Martin Havel
Martin Havel
21. března 202516:43

Podle šéfa studia by si podobnou investici vývojáři jako nezávislí nemohli dovolit.

Saros je nový titul od studia Housemarque, který se už na první pohled v řadě věcí podobá předchozímu hitu studia Returnal. CEO finského studia Ilari Kuittinen prozradil, že bez pomoci Sony by hra nejspíš nikdy ani vznikat nezačala. Šlo by totiž pro nezávislý tým o příliš vysokou investici.
"Jako nezávislí vývojáři byste nikdy nemohli udělat takovou investici. Na každé konferenci jste přemýšleli, jestli to je poslední hra studia. Ty těžké časy byly o hodně jednodušší, když jsme vyjednávali o nových projektech a mohli vždy vidět světlo na konci tunelu," vysvětluje Kuittinen, že jistota v podobě podpory Sony byla pro studio nesmírně důležitá. "Cítili jsme, že bylo lepší se pokusit dostat do větší rodiny, než zůstávat nezávislí na další roky. A tak jsme se dohodli," vypráví.
Zatím není jasné, kolik přesně bude vývoj Saros stát, ale rozhodně to nebude malá částka. Titul je velkou AAA hrou, která se rozpočtem podle dosavadních spekulací může měřit například s rozpočtem Alana Wakea 2, který na své financování potřeboval kolem sedmdesáti milionů dolarů.
Hra vyjde někdy v příštím roce na PlayStation 5.
Partnerem rubriky Novinky je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů