Podle šéfa studia by si podobnou investici vývojáři jako nezávislí nemohli dovolit.
Saros je nový titul od studia Housemarque, který se už na první pohled v řadě věcí podobá předchozímu hitu studia Returnal. CEO finského studia Ilari Kuittinen prozradil, že bez pomoci Sony by hra nejspíš nikdy ani vznikat nezačala. Šlo by totiž pro nezávislý tým o příliš vysokou investici.
"Jako nezávislí vývojáři byste nikdy nemohli udělat takovou investici. Na každé konferenci jste přemýšleli, jestli to je poslední hra studia. Ty těžké časy byly o hodně jednodušší, když jsme vyjednávali o nových projektech a mohli vždy vidět světlo na konci tunelu," vysvětluje Kuittinen, že jistota v podobě podpory Sony byla pro studio nesmírně důležitá. "Cítili jsme, že bylo lepší se pokusit dostat do větší rodiny, než zůstávat nezávislí na další roky. A tak jsme se dohodli," vypráví.
Zatím není jasné, kolik přesně bude vývoj Saros stát, ale rozhodně to nebude malá částka. Titul je velkou AAA hrou, která se rozpočtem podle dosavadních spekulací může měřit například s rozpočtem Alana Wakea 2, který na své financování potřeboval kolem sedmdesáti milionů dolarů.