Rok a půl na kampaň pro AAA hru? Žádný problém. Akorát že vůbec.
Proč se kampaň pro Modern Warfare 3 příliš nepovedla a trvala pár hodin? Jedním z důvodů zřejmě bude to, že se vyvíjela pouhý rok a půl. Jason Schreier z Bloombergu hovořil se zdroji, které jsou s vývojem obeznámené a původně mělo jít pouze o expanzi pro Modern Warfare 3. Nakonec místo toho vzniklo "plnohodnotné" pokračování, což mimo jiné vedlo k tomu, že mnozí členové týmů pracovali dlouhé přesčasy a noční směny. Activision ovšem původní záměr v podobě expanze odmítá.
Studio Sledgehammer bylo již v minulosti kritizováno za podobné postupy, když vyvíjelo Call of Duty: Vanguard a vyvstávají tak otázky, zda nejde o jejich normální praxi i navzdory tomu, že Activision slibovali, že takové postupy se opakovat nebudou. Kampaň se navíc měla původně odehrávat v Mexiku a mít úplně jiný příběh. Activision ovšem vyžadoval změnu a příběh postavený kolem Makarova. Oznámení těchto požadavků mělo přijít teprve loni v létě.
Jde stále o informace, které nelze na sto procent potvrdit, ale vysvětlovalo by to mnohé ohledně poněkud nedopečené singleplayerové kampaně Modern Warfare 3, která byla poslepovaná spíše z multiplayerových prvků zasazených do skriptovaných a otevřených misí.