Ztrácí adaptace olympiády mezi hráči dech? Paříž je po 36 letech první letní olympiáda bez videohry

Ztrácí adaptace olympiády mezi hráči dech? Paříž je po 36 letech první letní olympiáda bez videohry
Martin Havel
Martin Havel
29. července 202410:08

Olympijské hry jsou ve světě velkou událostí, ale mezi hráči zřejmě začínají pokulhávat.

Olympijské hry v Paříži jsou po třiceti šesti letech prvními letními hrami, které nedostanou vlastní plnohodnotnou adaptaci ve formě hry pro konzole či PC. Doposud posledními byly hry 1988, které proběhly v Koreji. Od té doby se pokaždé někdo pustil do adaptace, která měla alespoň určitým způsobem přiblížit olympijskou atmosféru.
První snahy o olympijské hry na obrazovkách aspirovaly na realistické pojetí a snažily se přinést autentický zážitek. Jejich tvorba pokračovala až do roku 2012, ale pak od nich převzali otěže Mario a Sonic. Tito dva pokryli olympijskou tvorbu v dalších letech. Tokio mělo také svoji vlastní hru, ale ani ta nešla po realistickém pojetí a prinášela spíše zjednodušenou formu jednotlvých sportů. Úpadek zájmu o olympiády v pojetí, které by se blížilo skutečnosti tak byl zřejmě znatelný již dříve a nyní se jenom potvrzuje, že investovat do tvorby hry s olympijskou licencí v moderním světě počítačových her už pro vývojáře není to pravé ořechové.
"Sportovní hry jsou extrémně citlivé na časové období a lidé je kupují především na začátku sportovní sezóny. S olympijskými videohrami je to ještě horší. Vydavatel má jenom dvouměsíční okno během čtyř let, během kterého doufá, že se hra bude prodávat dobře," vysvětluje profesor komunikace a médií na univerzitě v Seattlu Christopher Paul pro LeMonde.
Partnerem rubriky Novinky je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů